اهدای مدال دستاورد ناسا به همسر خالق شخصیت کارتونی اسنوپی

خرید بک لینک: جین شولز، همسر خالق شخصیت کارتونی اسنوپی، مدال دستاورد ناسا برای فرستادن عروسک اسنوپی به ماه را دریافت کرد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، همسر چارلز ام. شولز، خالق فقید انیمیشن «Peanuts»، بعنوان یک قهرمان بزرگ برای ناسا و الهام بخش میلیونها نفر در سرتاسر جهان با فرستادن عروسک اسنوپی به ماه شناخته شده است.

بیل نلسون، مدیر ناسا، مدال دستاوردهای عمومی استثنایی این آژانس فضایی را که یکی از بالاترین افتخارات آن است، به همسر شولز اهدا کرد. مدال دستاوردهای عمومی استثنایی ناسا به افرادی اعطا می شود که در استخدام دولت نیستند و دستاورد خاص مهم آنها به مأموریت ناسا کمک می نماید.

این جایزه در پاسخ به نقش جین شولز در گسترش میراث و چشم انداز همسر فقیدش با ایجاد مشارکت بین شرکت رسانه ای Peanuts Worldwide و ناسا، به وی اهدا شد.

نلسون که در مرکز هنرهای نمایشی کندی در واشنگتن بعنوان بخشی از اجرای جشن «سیاره آبی ما» سخنرانی می کرد، اظهار داشت: اسنوپی به ناسا کمک کرد تا الهام بخش یک نسل در مورد امکانات بی حد و حصر اکتشافات فضایی در دوران آپولو باشد. جین همراه با آرتمیس، به زنده نگه داشتن این روحیه کمک می نماید.

در طی بازدید از مقر ناسا در همان روز، شولز و ملیسا منتا، معاون اجرایی Peanuts Worldwide، اسنوپی سفارشی را به نلسون نشان دادند که در مأموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱ در اواخر سال ۲۰۲۲ به فضا پرواز کرده بود. این عروسک لباس فضایی بر تن داشت.

عروسک اسنوپی که در این مأموریت بعنوان «نشانگر گرانش صفر» حضور داشت، بیشتر از ۵۰ سال پیش همکاری خویش را با ناسا شروع کرده است.

این سگ کارتونی بعنوان یک نماد خوش یمن برای ایمنی در ناسا خدمت کرده است. از سال ۱۹۶۸ همه فضانوردن یک سنجاق نقره از اسنوپی را با خود به فضا می برند و زمانی که باز می گردند آنرا به یکی از اعضای تیم خود که به حفظ امنیت آنها در طول سفر فضایی کمک کرده، هدیه می دهند.

در سال ۲۰۱۸، شرکت رسانه ای Peanuts Worldwide توافقنامه جدیدی با ناسا برای توسعه استفاده از کل گروه انیمیشن Peanuts توسط ناسا امضا کرد.

نلسون می گوید: حمایت جین به بسیاری کمک کرد تا ارزش ناسا را دریابند و به ناسا کمک می نماید تا الهام بخش نسل جدیدی از کاشفان و دانشمندان نسل آرتمیس باشد.

اسنوپی در مأموریت آرتمیس ۱ حالا به خانه نهایی خود در موزه شولز در سانتا روزا، کالیفرنیا برای نمایش می رود. جین شولز رئیس هیئت مدیره این موزه است. نسخه پشتیبان عروسک اسنوپی که مشابه عروسک اصلی است، اما یک کلاه ایمنی اضافی دارد، حالا در مجتمع بازدیدکنندگان مرکز فضایی کندی در فلوریدا به معرض نمایش گذاشته شده است.

منبع:

دسته‌ها