ابداع مواد زیستی که بافت را از درون به بیرون ترمیم می کند

خرید بک لینک: دانشمندان موفق به اختراع مواد زیستی جدیدی شده اند که می تواند بافت را از درون به بیرون بهبود بخشد، چیزی که برای جلوگیری از لطمه بیشتر ناشی از حملات قلبی ایده آل است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو ماده زیستی جدیدی اختراع کرده اند که می تواند بصورت داخل وریدی برای کاهش التهاب در بافت و ترمیم سلول ها تزریق شود.
این ماده جدید در هر دو مدل جوندگان و حیوانات بزرگ مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده است که کاربردهای زیادی در درمان لطمه بافتی ناشی از حملات قلبی و کمک به بیماران مبتلا به لطمه مغزی تروماتیک و فشار خون شریانی دارد.
کارن کریستمن، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و محقق ارشد گروه سازنده این ماده می گوید: این ماده زیستی امکان درمان بافت لطمه دیده را از درون به بیرون می دهد. این یک رویکرد جدید برای مهندسی احیا است.
حالا پژوهشگران امیدوارند که طی یک تا دو سال آینده مطالعه ای در مورد ایمنی و کارایی این ماده زیستی در انسان ها انجام دهند.
این ماده بعد از تایید مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به افرادی که از حملات قلبی رنج می برند، کمک می نماید و سبب بهبود بافت لطمه دیده در آنها می شود، لطمه هایی که عملکرد ماهیچه ها را کم می کنند و می توانند منجر به نارسایی احتقانی قلب شود.
دکتر رایان ریوز پزشک بخش پزشکی قلب و عروق در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو می گوید: بیماری سرخرگ کرونری، سکته قلبی حاد و نارسایی قلب همچنان سنگین ترین مشکلات بهداشت عمومی هستند که جامعه ما را تحت تاثیر قرار می دهند. من به عنوان یک متخصص قلب که بیماران مبتلا به بیماری سرخرگ کرونری و نارسایی قلب را بصورت روزانه درمان می کنم، دوست دارم درمان دیگری برای بهبود نتایج بیمار و کاستن علائم ناتوان کننده داشته باشم.
تعدادی از مزایای اصلی این درمان جدید این است که می توان آنرا بلافاصله بعد از حمله قلبی تجویز کرد و به سبب تزریق داخل وریدی می تواند بطور مساوی در سراسر بافت لطمه دیده توزیع شود.
مارتین اسپنگ نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: ما بدنبال طراحی یک درمان با ماده زیستی بودیم که بتواند به اندام ها و بافت هایی که دسترسی به آنها مشکل است، ارائه شود و به روشی برای بهره گیری از جریان خون و عروقی که قبلاً به این اندام ها و بافت ها خون می رسانند، رسیدیم.
حالا این گروه درحال یافتن موارد استفاده جدید برای این ماده زیستی است. اسپنگ می گوید: در صورتیکه عمده کار در این مطالعه مربوط به قلب بود، امکان درمان سایر اندام ها و بافت های غیرقابل دسترس نیز می تواند با زیست مواد فراهم گردد.

دسته‌ها