رصد سیارک عجیبی که طول آن ۳ برابر عرض آنست

خرید بک لینک: ناسا بتازگی یک سیارک عجیب و غریب را رصد کرده است که طول آن سه برابر عرض آنست.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، سیارک ها اغلب ظاهری تقریباً کروی دارند، اما تعدادی از آنها در اشکال و اندازه های عجیب و غریبی ظاهر می شوند. از سیارک ریوگو(Ryugu) که ظاهری شبیه به فرفره دارد گرفته تا سیارک کلئوپاترا که شبیه به یک استخوان است. این تکه های سنگی که به دور خورشید می چرخند می توانند از یک متر تا به اندازه سیارات کوتوله عرض داشته باشند.
حالا مورد جدیدی به این مجموعه ی عجیب اضافه شده است و ناسا بتازگی خبر از رصد سیارکی داده است که طول آن سه برابر عرض آنست.
لنس بنر(Lance Benner)، دانشمند اصلی لابراتوار پیشرانش جت ناسا که به هدایت این رصدها کمک کرد، در اطلاعیه ای اظهار داشت: در بین ۱۰۴۰ جرم نزدیک به زمین که توسط رادار سیاره ای تا به امروز مشاهده شده، این یکی از بلندترین اجرامی است که دیده ایم.
این سیارک که در سال ۲۰۱۱ کشف شد با عنوان «۲۰۱۱ AG۵» شناخته می شود. «۲۰۱۱ AG۵» در روز سوم فوریه به زمین نزدیک شد و به اخترشناسان این فرصت را داد تا از نزدیک نگاهی به آن بیاندازند. بااینکه هیچ خطری از طرف این سیارک سیاره ما را تهدید نمی کند، اما از آنجائیکه از فاصله ۱.۱ میلیون مایلی گذشت، به اندازه کافی نزدیک بود که بتوان با بهره گیری از رادار آنرا مشاهده کرد.
رصدها نشان دادند که این سیارک دراز و نازک و به اندازه ساختمان امپایراستیت است و ۱۶۰۰ فوت(۴۸۷ متر) طول و ۵۰۰ فوت(۱۵۲ متر) عرض دارد. به چشم انسان، این سیارک رنگ سیاه زغالی دارد.
مشاهدات همین طور به اصلاح مدار این سیارک کمک کرد. اطلاعات در مورد مدار سیارک توسط مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا(CNEOS) که گروهی هستند که سیارک هایی را که ممکنست به زمین نزدیک شوند را ردیابی می کنند، استفاده می شود. این سیارک هر ۶۲۱ روز یک دفعه به دور خورشید می چرخد و تا سال ۲۰۴۰ دیگر از زمین بازدید نخواهد کرد، اما زمانی که این کار را انجام دهد نزدیک تر از قبل خواهد بود بااینکه هنوز آن قدر نزدیک نیست که خطری بوجود آورد، اما مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا آنرا زیر نظر خواهد گرفت.

دسته‌ها