هواگرد شرکت ویرجین گلکتیک برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۲۱ پرواز کرد

خرید بک لینک: اولین پرواز آزمایشی هواگرد شرکت «ویرجین گلکتیک» بعد از ماموریت سال ۲۰۲۱ انجام شد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، هواگرد شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) برای اولین بار بعد از مأموریت سال ۲۰۲۱ به آسمان رفت.
ویرجین گلکتیک در یک توییت کوتاه نوشت: این هواگرد که با نام «وی ام اس اوه»(VMS Eve) شناخته می شود، روز ۱۵ فوریه یک پرواز آزمایشی را از «پایگاه هوایی و فضایی موهاوی»(MHV) کالیفرنیا انجام داد. این پرواز بیشتر از ۲.۵ ساعت به طول انجامید و به حداکثر ارتفاع حدود ۱۲۶۵۰ متر رسید.

این نخستین پرواز وی ام اس اوه از اواخر اکتبر ۲۰۲۱ بود که طی آن، هواگرد از پایگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو به موهاوی پرواز کرد تا مجموعه ای از تغییر و ارتقاء را دریافت کند.

وی ام اس اوه، یک بخش کلیدی از سخت افزار گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک است. این هواگرد در طول پروازهای عملیاتی، هواگرد «وی اس اس یونیتی»(VSS Unity) با ظرفیت ۶ سرنشین را تا ارتفاع حدود ۱۵ هزار متر حمل می کند. سپس، وی اس اس موتور موشک خویش را روشن می کند و راه خویش را به سمت فضای زیر مداری در پیش می گیرد.

این دو همراه تا به امروز چهار پرواز فضایی از این دست را انجام داده اند که آخرین آنها در ژوئیه ۲۰۲۱ بود. یونیتی در آن پرواز، چهار مسافر همچون «ریچارد برانسون»( Richard Branson)، رئیس و بنیان گذار گروه شرکتهای ویرجین را با خود به مرز نهایی برد.

ویرجین گلکتیک مدت کوتاهی بعد از آن پرواز اعلام نمود که می خواهد اوه و یونیتی را ارتقاء دهد و هر دو وسیله نقلیه را برای مدتی از کار بیندازد. این کار شامل تعویض پایلون مرکزی اوه بود که یونیتی به آن متصل می شود.

«کلی لاتیمر»(Kelly Latimer)، مدیر ارشد آزمایش پرواز ویرجین گلکتیک، اظهار داشت: پرواز روز چهارشنبه به آزمایش پایلون جدید کمک کرد. یکی از کارهایی که ما انجام خواهیم داد، اینست که اوه را بدون هیچ گونه هواگرد متصل به آن، تا ارتفاع بالا ببریم و آنرا در سرما خیس نماییم تا مطمئن شویم که همه چیز در دمای بسیار سرد کار می کنند. سپس، قلاب هایی را که معمولاً به هواگرد متصل می شوند، فعال می نماییم و به جمع آوری داده های در ارتباط با نحوه عملکرد آنها می پردازیم.

وی ادامه داد: وی اس اس یونیتی به پایگاه فضایی آمریکا بازگشته است و اوه هم احیانا بزودی به آن خواهد پیوست.

لاتیمر در جلسه پرسش و پاسخ شرکت ویرجین گلکتیک، اظهار داشت: بعد از اینکه بررسی های سیستم را در طول آزمایش اولیه پرواز انجام دادیم، اوه پروازی را انجام خواهد داد که ما آنرا پرواز به نیومکزیکو می نامیم. گروه از دیدار مجدد اوه و یونیتی هیجان زده است و ما باید آزمایش های بیشتری را برای ترکیب این دو انجام دهیم.

زمانی که این بررسی ها تمام شوند، ویرجین گلکتیک احیانا آماده از سر گرفتن پروازهای فضایی سرنشین دار خواهد بود. نمایندگان ویرجین گلکتیک گفته اند که اولین پرواز آنها، یک مأموریت تحقیقاتی برای نیروی هوایی ایتالیا خواهد بود که مقرر است در بهار سالجاری صورت گیرد.

منبع:

دسته‌ها