توسط محققان دانشگاه سیدنی انجام شد شناسایی پروتئینی در ریه که با کرونا مبارزه می کند

خرید بک لینک: پژوهشگران دانشگاه «سیدنی» در مطالعه اخیرشان از حضور یک پروتئین در ریه که می تواند کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را مسدود کند، آگاهی داده اند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تی ای، کووید-۱۹ که توسط کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ ایجاد می شود، بوسیله پروتئین میخ مانند خود وارد بدن انسان می شود و به گیرنده خاصی در سلول های ما متصل می شود. این ویروس عمدتاً از پروتئینی به نام آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین(ACE۲) برای ورود به سلول های انسانی استفاده می نماید. سلول های ریه دارای سطوح بالایی از گیرنده های آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین هستند. بنا بر این است که این بیماری در درجه اول ریه ها را درگیر می کند.
در یک مطالعه جدید، دانشمندان دانشگاه سیدنی، پروتئینی را در ریه شناسایی نمودند که به عنوان یک مانع طبیعی در مقابل کووید-۱۹ عمل می کند. آنها دریافتند که پروتئینی به نام پروتئین غنی از لوسین ۱۵(LRRC۱۵) در ریه ها می تواند عفونت کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را مسدود کند.
این ویروس نیز مانند آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین می تواند به گیرنده ای به نام LRRC۱۵ متصل شود. اما برخلاف آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین، LRRC۱۵ از عفونت پشتیبانی نمی نماید. اما می تواند به ویروس بچسبد و آنرا بی حرکت نماید و در حین انجام این کار، سلول های دیگر را از آلوده شدن محافظت می کند.
LRRC۱۵ را می توان در خیلی از اندام ها مانند ریه ها، پوست، زبان، فیبروبلاست ها، جفت جنین و غدد لنفاوی یافت. اما نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد که ریه ها بعد از عفونت با LRRC۱۵ روشن می شوند و پاسخ های ضد ویروسی و فیبروز را کنترل می کنند. همزمان با مسدود کردن کووید-۱۹، این گیرنده بطور همزمان پاسخ ضد ویروس بدن را فعال می کند و پاسخ فیبروز بدن را سرکوب می کند.
نتایج این مطالعه بطور بالقوه می تواند به توسعه داروهای جدید برای جلوگیری از عفونت ویروسی ناشی از ویروس کرونا مانند کووید-۱۹ یا مقابله با فیبروز ریه منجر شود.
پروفسور گرگ نیلی از دانشگاه سیدنی اظهار داشت: حالا می توانیم از این گیرنده جدید برای طراحی داروهایی با اثر گسترده استفاده نمائیم که می توانند عفونت ویروسی را مسدود کرده یا حتی فیبروز ریه را سرکوب کنند. ما فکر می نماییم این پروتئین تازه شناسایی شده می تواند قسمتی از پاسخ طبیعی بدن ما به مبارزه با عفونت باشد و سدی بوجود آورد که بطور فیزیکی ویروس را از سلول های ریه ما که بیشترین حساسیت را نسبت به کووید-۱۹ دارند جدا کند. دانشمندان حالا از LRRC۱۵ برای توسعه دو استراتژی در مقابل کووید-۱۹ استفاده می کنند: یک درمان که بینی را به عنوان یک درمان پیشگیرانه مورد هدف قرار می دهد و دیگری برای موارد جدی ریه ها را مورد هدف قرار می دهد.

منبع:

دسته‌ها