بالاترین تصاویر ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۲

خرید بک لینک: ناسا فیلمی متشکل از بهترین تصاویر ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۲ منتشر نموده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، در سال ۲۰۲۲ ایستگاه فضایی بین المللی بیست و چهارمین سالگرد گردش خود به دور زمین را در ارتفاع حدود ۴۰۰ کیلومتری(۲۵۰ مایلی) از سطح زمین جشن گرفت. این تصاویر که بصورت فیلمی توسط ناسا انتشار یافته اند، نشان میدهد که بعد از گذشت نزدیک به یک و نیم دهه، ایستگاه فضایی راه خود برای پیشرفت علم را همچنان پر قدرت ادامه می دهد.
در این تصاویر تعدادی از دستاوردهای ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۲ دیده می شود که شامل استقرار ماهواره های کوچک به نام تاسواره(cubesat) از فضا و آزمایش دینامیک سیالات در فضا می شود.
تصاویر دیگر نشان میدهد که زندگی در یک ایستگاه فضایی صدها مایل بالاتر از زمین چگونه است.

نخستین تصویر در این ویدئو، فضانورد باب هاینز(Bob Hines) را نشان میدهد که با انجام آزمایشی به پژوهشگران در درک بهتر نقش گرانش در کنترل حرکات روزمره کمک می نماید. در این آزمایش موسوم به «GRASP» از یک صندلی و میز کار مجهز به حسگرهایی برای اندازه گیری حرکت، موقعیت، نیروی گرفتن و رطوبت انگشت فضانوردان در حین انجام وظایف استفاده می شود.
هاینز یک عینک واقعیت مجازی بصورت می زند که ارتباط بین آنچه را که او می تواند حس کند و بوسیله حواس دیگر خود مانند چشم ها، ماهیچه ها دریافت کند را ترسیم می کند.
هدف این آزمایش بهبود درک سیستم بازخورد حسی بدن است، بدین سبب این یافته ها نه فقط می توانند در فضا مفید باشند، بلکه می توانند به دانشمندان روی زمین به کشف درمان های جدید برای بیماریهای عصبی کمک کنند.

در تصویر دوم، هاینز را در کنار جسیکا واتکینز(Jessica Watkins) می بینیم که در آوریل سال ۲۰۲۲ با تبدیل شدن به نخستین زن سیاه پوستی که به یک ماموریت طولانی در ایستگاه فضایی بین المللی رفت، تاریخ ساز شد. او درحال آزمایش روش های رشد گیاه بدون نیاز به خاک است.

در تصویر سوم، خدمه ایستگاه فضایی بین المللی در طول کنفرانسی که با مرکز کنترل ماموریت بر روی زمین دارند در ماژول دستینی(Destiny) ایالات متحده جمع شده اند. اگر سامانتا کریستوفورتی، فضانورد آژانس فضایی اروپا(ESA) از سقف آویزان نشده بود تا گرانش را به چالش بکشد، این تصویر ممکنست در نگاه اول مانند هر تیم دیگری به نظر برسد.
در تصویر چهارم سیستم «Astrobee» را می بینیم که از ربات ها برای رصد و درک نحوه ی حرکت اهداف و طرح ریزی نقشه ای برای دستیابی ایمن به آنها استفاده می نماید. این دستگاه برای دفع زباله های فضایی کاربرد دارد.
تصویر پنجم سامانتا کریستوفورتی را نشان میدهد که درحال جاسازی محموله ای برای ارسال به زمین درون بیست و پنجمین کپسول باری دراگون شرکت اسپیس ایکس است.
در تصویر بعدی کایلا بارون از ناسا، به بررسی گیاهان درون تاسیسات «Veggie» می پردازد.

در تصویر بعدی، فضانوردان توماس مارشبرن(Thomas Marshburn) و مارک وند هی(Mark Vande Hei) از پنجره ی کاپولا ایستگاه فضایی بین المللی به زمین نگاه می کنند.
تماس با هفت قاره موضوع تصویر بعدی است که در آن کیجل لیندگرن(Kjell Lindgren) تماسی رادیویی با مردم هفت قاره برقرار کرد که نخستین تماس با جنوبگان نیز جزو آنها بود.
تحقیق بر روی سیالات موضوع تصویر نهم است. تحقیقات بر روی مایعات در فضا می تواند به بهبود سیستم سوخت ماهواره ها و درک ما از نحوه کار اقیانوس های زمین کمک نماید.
در تصویر بعدی توماس مارشبرن خط کش و جدول رنگی مربوط به مطالعه ای که روش استفاده خدمه از اجسام و محیط فضا را در ایستگاه فضایی بررسی می کند، در دست دارد.

تاسواره ها نیز سفر خودرا آغاز نموده اند و در تصویر یازدهم می توان سه مورد از آنها را که توسط فضانوردان در مدار مستقر شده اند، مشاهده کرد.
در تصویر بعدی راجاچاری درحال انجام آخرین کارهای مربوط به کشت ژل پنبه ای دیده می شود.

تصویر بعدی جاش کاسادا و فرانک روبیو را نشان میدهد که یک آرایه خورشیدی کشویی را خارج از ایستگاه فضایی نصب می کنند.
تصویر بعدی کویچی واکاتا از آژانس فضایی ژاپن را نشان میدهد که درحال انجام آزمایش بر روی سلول های استخوان است.

تصویر دیگری که از زمین ثبت گردید رشته ای بلند از بازالت را در صحرای نیومکزیکو با نام «Carrizozo malpais» نشان میدهد که دهه ها قبل در پی فوران های آتشفشانی شکل گرفته است.
در تصویر بعدی تبدیل ضایعات گیاهی به غذا توسط فناوری راکتور زیستی نشان داده شده است که می توان با بهره گیری از آن مواد غیرقابل مصرف گیاهان را به مواد زیستی مملو از پروتئین قارچی قابل مصرف تبدیل کرد.
در تصویر بعدی جسیکا واتکینز تجهیزات را برای احتراق سوخت جامد آماده می کند.
در تصویر بعدی مارک ونده هی دیده می شود که سخت افزار «FBCE» را نصب می کند و یک مدل سیستم مدیریت حرارت بر طبق پروسه جوش را بررسی می کند.
در تصویر آخر ماتیاس ماورر بررسی می کند که چگونه بتن بدون حضور جاذبه سفت و سخت می شود.

منبع:

دسته‌ها