باتری هایی که از درون بدن نیرو می گیرند

خرید بک لینک: دانشمندان باتری های زیستی جدیدی اختراع کرده اند که می توانند از داخل بدن انسان انرژی بگیرند و چاره ای برای ورود به روده کوچک که دسترسی به آن دشوار است، ارائه می دهند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، تصور کنید اگر می توانستیم دستگاه های کاشتنی درون بدن را نیرو دهیم، منجر به پیشرفت های عمده در پژوهش های زیست پزشکی می شد و پتانسیل زیادی برای کاربردهای جدید در سنسورهای شیمیایی، سیستم های تحویل دارو و دستگاه های تحریک الکتریکی داشت.
حالا پژوهشگران دانشگاه بینگهمتون(Binghamton) یک باتری زیستی به اندازه یک کپسول خوراکی اختراع کرده اند که معتقدند می تواند چاره ای برای ورود به روده کوچک با دسترسی سخت باشد.
پروفسور سئوخیون چوی، یکی از اعضای هیات علمی دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر در کالج مهندسی و علوم کاربردی توماس جی واتسون، گروهی را رهبری کرد که بتازگی یافته های خودرا در مجله Advanced Energy Materials منتشر نموده است.
چوی می گوید: برخی مناطق در روده کوچک وجود دارند که قابل دسترسی نیستند و بنا بر این است که دوربین های قابل بلع برای حل این مشکل تولید شده اند. آنها می توانند کارهای زیادی مانند تصویربرداری و حس فیزیکی، حتی تحویل دارو را انجام دهند. مشکل اما تامین انرژی آنست. تا حالا از باتری هایی استفاده می شد که انرژی محدودی دارند و نمی توانند برای طولانی مدت کار کنند.
راه حلی جدید برمبنای پژوهش های گذشته
این راهکار جدید برمبنای یافته هایی است که چوی در دهه گذشته در مورد استفاده از باکتری ها برای ایجاد سطوح پایین الکتریسیته که می تواند حسگرها و اتصالات وای-فای را تامین کند، به دست آورده است.
با این وجود، گزینه های قابل استفاده درون روده کوچک کمتر دوام دارند. باتری های سنتی می توانند برای سلامت انسان مضر باشند و انتقال انرژی بصورت بی سیم از خارج از بدن بی اثر است، چونکه بدن تغییرات کافی برای بهره برداری از انرژی حرارتی ایجاد نمی کند و همین طور حرکت روده جهت استفاده از انرژی مکانیکی بسیار کند است.
بدین سبب باتری های زیستی چوی از یک رویکرد کاملاً جدید متشکل از سلول های سوختی میکروبی با باکتری های باسیلوس سابتیلیس(Bacillus subtilis) که هاگ ساز هستند، استفاده می نمایند که تا رسیدن به روده کوچک بی اثر می مانند.
چوی می گوید: ما از یک غشای حساس به pH استفاده می نماییم که برای فعال شدن به وضعیت خاصی نیاز دارد. هنگامی که به دستگاه گوارش ما نگاه کنید، مِری مانند روده کوچک دارای pH خنثی است، اما زمان انتقال کپسول از مری به روده تنها ۱۰ ثانیه است، بدین سبب در این ناحیه فعال نمی شود و هیچ گاه در معده کار نمی کند، برای اینکه معده PH بسیار پایینی دارد. پس فقط در روده کوچک کار می کند.
بلعیدن باکتری
چوی در مورد کسانی که ممکنست از بلعیدن باکتری ها اجتناب کنند، می گوید که بدن ما پر از میکروب های غیرسمی است که به هضم و سایر عملکردهای بدن ما کمک می کنند.
وی اظهار داشت: ما از این هاگ ها به عنوان یک بیوکاتالیست غیرفعال و قابل ذخیره سازی استفاده می نماییم. وقتی مواد مغذی در دسترس باشد، هاگ ها می توانند جوانه بزنند و می توانند زندگی رویشی را از سر بگیرند و نیرو تولید کنند.
این پژوهش بسیار جدید است و بتازگی انتشار یافته است و چوی و همکارانش هم اکنون بدنبال بهبود این باتری های زیستی هستند.
سلول سوختی چوی حدود ۱۰۰ میکرووات در هر سانتی متر مربع چگالی توان تولید می کند که گروه پژوهشی بدنبال افزایش ۱۰ برابری توان آنست.
چوی می گوید: من معتقدم که میکروسلول های سوختی ما پتانسیل بسیار زیادی دارند، اما در عین حال راه درازی در پیش داریم.
حالا این باتری ها باید تحت آزمایش های حیوانی و انسانی و همین طور پژوهش های زیست سازگاری قرار گیرند.

دسته‌ها