دانشمندان دلیل یادگیری سریع تر کودکان از بزرگسالان را تشریح کردند

به گزارش خرید بک لینک، آیا تاکنون این احساس را داشته اید که فرزندانتان باهوش تر از شما هستند؟ یک مطالعه جدید تایید می کند که کودکان واقعا سریع تر از بزرگسالان یاد می گیرند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان در دانشگاه براون(Brown) در ایالات متحده می خواستند بفهمند که آیا کودکان هنگام انتخاب یک چیز جدید از مزیت عصبی برخوردار می باشند یا خیر.
آنها از مغز کودکان بین سنین ۸ تا ۱۱ سال، قبل، در حین و پس از یادگیری نحوه ی انجام یک کار تصویربرداری کردند و مشخص شد که آنها در حین آموزش، افزایش سریع “گاما آمینو بوتیریک اسید”(گابا-GABA) – یک انتقال دهنده عصبی که در مواد تازه آموخته شده یافت می شود – دریافت می کنند.
سپس مشاهده شد که گابا برای چند دقیقه بعد از آن در مغز کودکان باقی می ماند، در حالیکه سطح آن در بزرگسالان ثابت می ماند.
دکتر تاکئو واتانابه نویسنده این مطالعه می گوید: اغلب تصور می شود که کودکان در یادگیری کارآمدتر از بزرگسالان هستند. باآنکه پشتوانه علمی این فرض، ضعیف بوده است. اما اگر درست باشد، مکانیسم های عصبی مسئول یادگیری کارآمدتر در کودکان نامشخص هستند.
پژوهش های قبلی نشان داده است که گابا نقش مهمی در حافظه و یادگیری در کودکان و بزرگسالان دارد.
پژوهشگران برای این مطالعه که اخیرا در مجله Current Biology انتشار یافته است، می خواستند بررسی نمایند که چگونه غلظت گابا در مغز ما در طول فرایند یادگیری تغییر می کند و این تفاوت در بزرگسالان و کودکان چگونه است.
دکتر واتانابه می گوید: باآنکه مغز کودکان هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و خیلی از عملکردهای رفتاری و شناختی آنها به اندازه بزرگسالان کارآمد نیست و کودکان به صورت کلی از نظر توانایی های خود نسبت به بزرگسالان بهتر عمل نمی کنند، اما کودکان حداقل در بعضی از حوزه ها مانند یادگیری بصری نسبت به بزرگسالان برتری دارند.
۱۴ بزرگسال ۱۸ تا ۳۵ ساله و ۱۳ کودک برای انجام کاری که شامل یادگیری ادراکی بصری بود، آموزش دیدند. از آنها خواسته شد تا به یک نقطه مرکزی در نمایشگر خیره شوند، سپس دو تصویر به مدت ۵۰ میلی ثانیه با فاصله خالی ۳۰۰ میلی ثانیه بین شان به آنها نمایش داده شد.
یکی از تصاویر دارای یک «الگوی گابور» بود که شبیه یک سری نوارهای سیاه و سفید است که بوسیله ی یک الگوی نویز پوشانده شده است، در حالیکه تصویر دیگر فقط حاوی الگوی نویز بود.
از شرکت کنندگان خواسته شد تا مشخص کنند که تصویر اول یا تصویر دوم حاوی الگوی گابور است.
پژوهشگران در حین آموزش و انجام آزمایش از تمام شرکت کنندگان در مطالعه، قشر بینایی آنها – ناحیه مغزی که اطلاعات بصری را پردازش می کند – را با استفاده از MRI ​​تصویربرداری کردند و مشخص شد که سطوح گابا در کودکان در طول تمرین افزایش پیدا کرده است و بعد از آن بالا باقی می ماند.
با این وجود، سطوح گابا در بزرگسالان که یادگیری آنها حداقل یک ساعت بعد از آموزش در “وضعیت شکننده” بود، ثابت ماند.
به قول پژوهشگران، این انتقال دهنده عصبی به کودکان کمک می نماید تا اطلاعات جدید را سریع تر و کارآمدتر به خاطر بسپارند، ازاین رو می توانند بعداً آنرا یادآوری و به آن رجوع کنند.
این برخلاف کاستیهایی است که آنها نسبت به بزرگسالان در توجه و سایر عملکردهای شناختی دارند.
دکتر سباستین فرانک نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: ازاین رو نتایج ما به گابا بعنوان یک بازیگر کلیدی در کارآمد کردن یادگیری در کودکان اشاره می کند.
پژوهشگران امیدوارند که این یافته ها والدین و معلمان را تشویق کند تا فرصت های بیشتری را برای کودکان فراهم نمایند تا مهارت های جدیدی کسب کنند، چونکه کسب مهارت های جدید در سنین پایین تر برای آنها آسان تر است.
پژوهش های بیشتر، سطوح گابا را در انواع مختلف سناریوهای یادگیری، مانند خواندن و نوشتن و سرعت بلوغ مغز ما و عملکردهای آن بررسی خواهد نمود.

دسته‌ها