ابداع سنسور گردن برای ارتباط کادر درمانی که ماسک بصورت دارند

خرید بک لینک: پژوهشگران دانشگاه علم و فناوری ˮپوهانگˮ در کره جنوبی یک سنسور شنوایی ابداع کردند که به افرادی مانند پزشکان که اکثرا از ماسک صورت استفاده می نمایند، اجازه می دهد آسان تر ارتباط برقرار کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، این دستگاه در اصل یک میکروفن پوشیدنی است که ارتعاشات پوست گردن را که هنگام صحبت کردن افراد ایجاد می شود، دریافت می کند. پژوهشگران امیدوارند ابزار آنها برای پزشکانی که هم باید از ماسک صورت به عنوان محافظی در مقابل عوامل بیماری زا مانند کووید-۱۹ بهره گیرند و هم نیاز به برقراری ارتباط واضح با یکدیگر دارند، مفید باشد. از دیگر کاربردهای دستگاه جدید می توان به نظارت بر تنفس اشاره نمود، جایی که این سنسور می تواند فراوانی و شدت سرفه یا سایر علایم تنفسی را در بیمارانی که از ماسک اکسیژن (oxygen masks) استفاده می نمایند، ثبت کند یا حتی به عنوان راهی برای ارزیابی سلامت تارهای صوتی، استفاده گردد.
همه گیری کووید-۱۹ موجب شد خیلی از ما بیش از هر زمان دیگری از ماسک صورت استفاده نمائیم. در صورتیکه ماسک ها روشی ساده و موثر برای کاهش قرار گرفتن در معرض خطر ویروس هستند، اما می توانند ارتباط را دشوار کنند، خصوصاً در محیط هایی که سر و صدای زیادی وجود دارد. شنیدن صداهای افراد در مقابل صداهای دیگر در محلهای شلوغ بسیار دشوار است. کارکنان بخش های اورژانس شلوغ و پر هرج و مرج در بیمارستان ها یا سایر فوریت های پزشکی نیز صدای زیادی را در پس زمینه تجربه می کنند، که پوشیدن ماسک نیز احتمالاً شنیدن صداها را دشوارتر کرده است.

برای حل این مشکل، پژوهشگران این مطالعه یک میکروفن پوشیدنی ابداع نموده اند که می تواند صداها را از ارتعاشات پوست روی گردن تشخیص دهد. این فناوری شامل سیستم های میکروالکترومکانیکی است که دستگاه های مکانیکی کوچکی هستند که سیستم های الکتریکی را نیز در خود جای داده اند.
این پچ پوشیدنی شامل یک دیافراگم پلیمری است که در پاسخ به حرکات پوست زیرین گردن می لرزد. این سیستم توسط الکترت ها(electrets) تغذیه می شود که الکترت ها نیز مواد دی الکتریک (dielectric) هستند که چند میدان الکتریکی تولید می کنند. آنها اساسا یک ماده قابل شارژ دائمی هستند که این رویکرد نیاز به باتری را از بین می برد.
پژوهشگران امیدوارند که این فناوری به پزشکان پرمشغله و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی کمک نماید تا در موقعیت های چالش برانگیز بطور موثرتری با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و کار کنند. کاربردهای دیگر این سنسور شامل نظارت بر تنفس بیمارانی است که ماسک اکسیژن می پوشند، جایی که سرفه و سایر علایم تنفسی بیماران بمنظور تشخیص تشدید بیماری ثبت می شود.

منبع:

دسته‌ها