راه اندازی شبیه ساز برای تجربه طوفان در دانمارک

خرید بک لینک: یک شبیه ساز طوفان که در دانمارک به راه افتاده است، مردم را در معرض شرایطی قرار می دهد که در آن بتوانند طوفان را تجربه کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، با شکسته شدن رکورد امواج گرما و سیل های ویرانگری که فقط امسال تجربه شدند، بیشتر دانشمندان باور دارند که تغییرات آب و هوایی سبب ناملایم تر شدن آب و هوا می شوند.
جهت کمک به افزایش آگاهی در مورد این موضوع، اولین شبیه ساز عمومی طوفان در جهان، در نوردبورگ دانمارک به راه افتاده است.
این شبیه ساز معروف به “Beat the Storm” از دو شبیه ساز تشکیل شده است که امکان تجربه کردن طوفان را تا دسته دوم فراهم می کنند. طوفان دسته دوم، بادهایی با سرعت بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را به همراه دارد.
“تروئلز نیم اندرسون”(Troels Nim Andersen)، مدیر این پروژه در “پارک علمی یونیورس”(Universe Science Park) که شبیه سازها در آن قرار دارند، اظهار داشت: Beat the Storm، مردم را در تمام سنین دخیل می کند و به آنها امکان می دهد تا احساساتی را تجربه کنند که با هیچ روش دیگری نمی توان آنها را تجربه نمود.
وی ادامه داد: این فعالیت، راهی برای اکتشاف در مورد باد و افزایش علاقه به این عنصر از طبیعت است و همه آنرا دوست دارند. هدف ما همیشه این بوده است که علم را سرگرم کننده نماییم و با انجام دادن این کار، الهام بخش بازدیدکنندگان خود باشیم تا به کاوشگر و حل کننده مشکل تبدیل شوند.
پژوهشها نشان می دهند که در نتیجه افزایش دما، طوفان های گرمسیری بیشتری به شهرهای پرجمعیت مانند پکن، نیویورک و توکیو ضربه می زنند. علاوه بر این، دانشمندان دریافته اند بارندگی رکوردشکنی که در ماه ژوئیه سبب جاری شدن سیل در آلمان و بلژیک شد، به علت تغییرات آب و هوایی تا ۹ برابر بیشتر بود.
یک ارزیابی آب و هوای جهانی “United In Science” هم توسط “سازمان جهانی هواشناسی”(WMO) در ماه سپتامبر منتشر گردید. این ارزیابی نشان داد که جهان به صورت فزاینده ای با دمای بالا، سیل های مخرب ناشی از تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و موج گرما مواجه می باشد.
“تام کناتسون”(Tom Knutson)، دانشمند ارشد “اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا”(NOAA) اظهار داشت: باآنکه آب و هوای گرمتر امکان دارد فرکانس طوفان ها را افزایش ندهد اما طوفان هایی که تشکیل می شوند، شانس بیشتری برای قوی شدن دارند.
هدف فعالیت Beat the Storm، افزایش آگاهی در مورد آب و هوای ناملایم ناشی از تغییرات اقلیمی به واسطه عرضه یک تجربه دست اول در مورد بادهای تند طوفان های دسته دوم است.
این فعالیت که برای افراد پنج تا ۸۰ ساله مناسب می باشد، می تواند به مردم در مورد خطرات و عواقب طوفان ها آموزش دهد.

این شبیه ساز، شرکت کنندگان را در حالیکه در بین تونل باد می روند تا دکمه ای را در پایانه دیگر آن فشار دهند، در مقابل بادهای شدید قرار می دهد. جلوه های ویژه می تواند بازدیدکنندگان را در شهرها، کوه ها، جنگلها یا بیابان ها قرار دهد.
بازدیدکنندگان می توانند با اطلاعاتی در مورد آیرودینامیک، انرژی باد و فیزیک، در مورد علم طوفان ها بیاموزند.
این شبیه ساز توسط شرکت خصوصی “Storm Adventures Ltd” اختراع شده که موسس آن “اینگوس آگستکالنز”(Ingus Augstkalns)، یک ورزشکار رشته های ورزشی بادی مانند “پرواز با لباس بالدار” یا “وینگسوت اسکایدایو”(Wingsuit Skydive) است.
آگستکالنز اظهار داشت: ما می خواهیم بیشتر از ۱۰۰ شبیه ساز طوفان را در سرتاسر جهان بسازیم تا بازدیدکنندگان مراکز علمی و سرگرمی، پارک های تفریحی و مکانهای دیگر بتوانند باد را تجربه کنند که از نسیم ۳۵ کیلومتر در ساعت برای کودکان تا طوفان دسته دوم برای بزرگسالان را شامل می شود.

دسته‌ها