شمارش معکوس برای پرتاب مأموریت سرنشین دار کرو۵

به گزارش خرید بک لینک، مأموریت سرنشین دار ˮکرو۵ˮ برای پرتاب در روز چهارشنبه آماده می شود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، سخت افزاری که مأموریت بعدی شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) را برای ناسا به پرواز در خواهد آورد، آماده بلند شدن است.
مأموریت “کرو۵”(Crew-5) مقرر است در روز چهارشنبه پنجم اکتبر از سکوی پرتاب “۳۹A” در “مرکز فضایی کندی”(KSC) ناسا در فلوریدا پرتاب شود.
گروه این مأموریت در ایام اخیر مشغول بررسی بوده اند. روز شنبه اول اکتبر، چهار فضانورد کرو۵ شامل “نیکول مان”(Nicole Mann) و “جاش کاسادا”(Josh Cassada) از ناسا، “کویچی واکاتای”(Koichi Wakata)، فضانورد ژاپنی و “آنا کیکینا”(Anna Kikina)، فضانورد روسی از “مرکز فضایی جانسون”(JSC) ناسا در هیوستون به مرکز فضایی کندی رسیدند.

در همان روز، موشک “فالکون۹”(Falcon 9) و کپسول “دراگون”(Dragon) که با کرو۵ پرواز خواهند کرد، از مرکز پردازش اسپیس ایکس در مرکز فضایی کندی، به سکوی پرتاب ۳۹A فرستاده شد. فالکون ۹ طبق استانداردهای اسپیس ایکس، کاملا سفید است. این شرکت متعلق به “ایلان ماسک”(Elon Musk) به خاطر تقویت کننده های فرود و پرواز مشهور است. کرو۵ اولین مأموریت برای اولین مرحله فالکون۹ خواهد بود.
اسپیس ایکس روز یکشنبه دوم اکتبر، آزمایش معروف به “static fire” فالکون۹ را انجام داد و ۹ موتور “مرلین”(Merlin) اولین مرحله آنرا برای مدت کوتاهی طی یک آزمایش استاندارد پیش از پرواز روشن کرد. اسپیس ایکس از راه توییتر اظهار داشت که اسپیس ایکس، ناسا و فضانوردان کرو۵ روز یکشنبه، تمرین کامل فعالیتهای روز پرتاب را به پایان رساندند.
کرو۵، مان، کاسادا، واکاتا و کیکینا را برای اقامت پنج ماهه به “ایستگاه فضایی بین المللی”(ISS) می فرستد. این مأموریت به طرق مختلفی تاریخ ساز خواهد شد. بعنوان مثال، کیکینا اولین فضانوردی خواهد بود که در یک مأموریت اسپیس ایکس به مدار زمین پرواز می کند و مان، اولین زن بومی آمریکا خواهد بود که به مرز نهایی می رسد.

ناسا و اسپیس ایکس، سوم اکتبر را برای بلند شدن کرو۵ هدف قرار داده بودند اما “طوفان یان”(Hurricane Ian) همه چیز را دو روز به تعویق انداخت.
تأثیر طوفان بر جدول زمانی مأموریت ماه “آرتمیس۱”(Artemis 1) ناسا بسیار چشمگیرتر بود. ناسا ۲۷ سپتامبر را برای پرتاب آرتمیس۱ هدف قرار داده بود تا از سکوی پرتاب ۳۹B در مرکز فضایی کندی بلند شود اما گروه آرتمیس۱ هفته گذشته آنرا از روی سکو پایین آوردند تا از آن در مقابل طوفان یان محافظت کنند و الان در انتظار راه اندازی در اواسط نوامبر هستند.

منبع:

دسته‌ها