یک مقام مسئول: ۱ ۲۳۷ هزار میلیارد تومان تجارت الکترونیکی در ۱۴۰۰ انجام شد

به گزارش خرید بک لینک، یک مقام مسئول در وزارت صمت اظهار داشت: ۱.۲۳۷ هزار میلیارد تومان تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۰ داشتیم که ۸۶۶ هزار میلیارد تومان آن مرتبط به خرید اینترنتی بوده از درگاه پرداخت اینترنتی انجام شده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از وزارت صمت، امین کلاهدوزان در مراسم رونمایی از لوگوی جدید نماد اعتماد الکترونیکی، از انجام نخستین تبادلات در حوزه تجارت بدون کاغذ فرامرزی در بهمن ماه سال جاری اطلاع داد و اظهار نمود: متوسط زمان صدور اینماد بی ستاره را به ۱۰ دقیقه کاهش دادیم که این مدت زمان برای این مادهای باستاره یک ساعت است که قبلاً بیشتر بود.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک ضمن اشاره به صدور ۱۷ هزار اینماد ستاره دار در ۵ ماهه سال جاری، اظهار داشت: از آذرماه تا آخر سال ۱۴۰۰ برای ۳۸۰۰ واحد تجارت الکترونیک اینماد بی ستاره صادر گردیده است.
وی در مورد تعاملات مرکز و بانک مرکزی در دولت سیزدهم اظهار داشت: تا اوایل مهرماه شاهد آغاز صدور مجوزها در مورد گواهی امضای الکترونیک خواهیم بود که اقدامات نهایی آن در دستور کار قرار دارد.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار نمود: در قانون برنامه ششم توسعه رشد ۷۰۵ درصدی برای تجارت الکترونیکی تکلیف شده که خوشبختانه حداقل رشد شاخص ها ۱۵ درصد و حداکثر ۴۵ درصد بوده است که نوید خوبی برای این صنعت در آینده خواهد بود.
وی ضمن اشاره به عملکرد در حوزه زیرساخت های مالی خاطرنشان کرد: ساماندهی درگاه های پرداخت اینترنتی آغاز شد و بر مبنای تفاهم هایی که با مجموعه های پرداختی و بانکها انجام شده درگاه پرداخت اقساطی و مدت دار هم به زیرساخت های مالی اضافه شده و از انتهای مهرماه شرکتهای تجارت الکترونیکی می توانند در پنجره واحد تجارت الکترونیک از این درگاه ها هم استفاده نمایند.
کلاهدوزان در مورد زیرساخت های لجستیکی و حمل و نقل هم اظهار داشت: تعامل نزدیکی با شرکت ملی پست داریم که اقدامات خوبی داشتیم. علاوه بر این در چارچوب شرکتهای پخش هم توافق هایی در حال انجام می باشد که شرکتهای پخش هوشمند که مجوز از وزارت صمت دارند به مجموعه لجستیکی تجارت الکترونیکی ملحق خواهند شد.
۱.۲۳۷ هزار میلیارد تومان تجارت الکترونیکی در ۱۴۰۰
همچنین فرانک ابوالمعصوم، مدیر واحد پایش تجارت الکترونیک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این جلسه اظهار نمود: ارزش کل معاملات تجارت الکترونیکی کشور پارسال به ۱.۲۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده که ۸۶۶ هزار میلیارد تومان آن مرتبط به خرید اینترنتی بوده که از راه درگاه پرداخت اینترنتی انجام شده و ۳۷۱ هزار میلیارد تومان دیگر هم در ارتباط با سایر روش های پرداخت شامل کارت به کارت و پرداخت در محل و واریز به حساب و … است.
وی اضافه کرد: متوسط مبلغ هر تراکنش تجارت الکترونیکی ۳۴۳ هزار تومان ارزیابی شده است. همینطور در سال ۱۴۰۰ تعداد کل تراکنش های تجارت الکترونیکی با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ به ۳ میلیارد و ۶ میلیون عدد رسیده است.
مدیر واحد پایش تجارت الکترونیک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ اینترنت به ۱۲۷.۲ درصد رسیده که بالاتر از میانگین آسیا و جهان است. ضریب نفوذ شبکه اجتماعی ۵۶ درصد و تعداد کاربران ۴۸ میلیون نفر ارزیابی شده است.
ابوالمعصوم اظهار داشت: پارسال ۱۰۶.۹۲ میلیون نفر کاربر اینترنت داشتیم که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۳ درصدی داشته است.
وی افزود: تعداد صدور گواهی امضای الکترونیک پارسال به یک میلیون و ۳۱۷ هزار مورد گواهی رسیده است که رشد ۱۲۴ درصدی را تجربه نمود. ضریب نفوذ تلفن همراه هم با ۶ درصد رشد به ۱۶۷ درصد رسیده و ۵۷.۱۹ میلیون نفر کاربر ثبت شده است.
به گفته مدیر واحد پایش تجارت الکترونیک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تعداد واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد فعال در انتهای سال ۱۴۰۰ به ۱۲۰ هزار کسب و کار رسید که رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال پیش از خود داشته است. تعداد صدور نماد اعتماد الکترونیک در سال ۱۴۰۰ به ۳۵ هزار اینماد رسیده که نسبت به سال ۹۹ حدود ۵ درصد رشد را ثبت نمود.
بر این اساس، در این مراسم همینطور از لوگوی جدید نماد اعتماد الکترونیکی با عنوان نماد تجارت الکترونیکی رونمایی گردید.

منبع:

دسته‌ها