سوئیچ تسلا زیر پوست مالک خودرو!

خرید بک لینک: صاحب یک خودروی تسلا درب خودرویش را با تراشه کوچکی که زیر پوست دستش کار گذاشته است، باز می کند!
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، “برندون دالالی” که مالک یک خودروی تسلا است، دیگر هیچ گاه سوئیچ خودروی خودرا گم نمی کند، چونکه یک تراشه کوچک در زیر پوست دست راستش کاشته است تا بتواند درب خودروی خودرا بدون هیچ زحمتی و بدون نیاز به استفاده از گوشی هوشمند خود که بلوتوث آن همیشه قابل اعتماد نیست، باز کند.
وی ویدیویی را در توییتر منتشر نمود که نشان میدهد درحال کاشت یک تراشه کوچک زیر پوست دستش است. این تراشه از همان فناوری معروف به پروتکل “ارتباط میدان نزدیک” یا NFC استفاده می نماید.
این عمل ۱۰ روز پیش ازطریق یک سوراخ کننده حرفه ای پوست که ناحیه تحت تاثیر را با لیدوکائین بی حس می کند، انجام شده است.
“دالالی” می گوید کل این فرایند، از خرید تراشه گرفته تا کاشت آن، تنها ۴۰۰ دلار هزینه داشته است.
وی در پاسخ به سوال یکی از کاربران توییتر در خصوص این که چرا وقتی همیشه گوشی هوشمندش را به همراه دارد و می تواند مانند دیگران با بلوتوث مبادرت به باز کردن قفل خودروی خود کند، این کار را انجام داده است، اظهار داشت: این کار برای من مفید می باشد، برای اینکه بلوتوث گوشی من آنقدر دردسرساز است که همیشه قفل خودرویم را باز نمی نماید. بدین سبب این تراشه در آن موارد به من کمک می نماید.
گفتنی ست که “دالالی” در یک گروه آزمایشی متشکل از حدود ۱۰۰ نفر قرار دارد که درحال آزمایش این محصول هستند. این تراشه می تواند برای کنترل چندین دستگاه استفاده گردد و فقط منحصر به خودرو های تسلا نیست. این تراشه امکان تراکنش های امن را فراهم می آورد.

“دالالی” توضیح داد: شرکتی که این گروه را گردآوری کرده است، فروشگاه اپلیکیشن خودرا دارد که در آن می توان برنامه ها را بصورت بی سیم در بدن خود روی این تراشه ها نصب کرد و یکی از این برنامه ها کارت سوئیچ تسلا بود. بدین سبب این نخستین برنامه ای بود که من روی آن نصب کردم، برای اینکه یک خودروی تسلا دارم و الان وقتی کلید بلوتوثم خراب می شود یا کارت سوئیچم را همراه ندارم، از آن به عنوان سوئیچ استفاده می کنم و فقط کافی است که دستم را به خودرو نزدیک کنم.
گفتنی ست که این دومین تراشه ای است که “دالالی” در بدن خود کار گذاشته است. تراشه اول، کلید خانه او و همین طور شماره تماس دوستان و آشنایان، اطلاعات پزشکی و موارد دیگر از این قبیل را ذخیره می کند. این تراشه می تواند توسط هر تلفن همراهی اسکن شود و اطلاعات را هویدا کند. جالب اینجاست که وقتی اسکن صورت می گیرد، یک نور سبز زیر پوست او می درخشد.
“دالالی” می گوید: ایده ام این بود که کلید خانه ام را در دست چپ و کلید خودرویم را در دست راستم داشته باشم.
وی ادامه داد: من می توانم یک کارت اعتباری را به آن متصل کنم و از آن در هر جایی که پایانه های پرداخت بی سیم و لحظه ای وجود دارد، استفاده کنم.
“دالالی” که خودش در حوزه فناوری کار می کند، نگرانی هایی را که برخی افراد در مورد ردیابی شدن توسط چنین تراشه هایی عنوان می کنند، رد می کند. او می گوید: خنده دار است، برای اینکه این تراشه ها نمی توانند چیزی را ردیابی کنند و برای ردیابی در هر جایی به منبع تغذیه خارجی نیاز دارید.

انواع مختلفی از تراشه ها در طول سالیان اخیر برای اهداف مختلف در بدن افراد کاشته شده اند. به عنوان مثال یک بیمار ۴۸ ساله در شهر نیویورک که به سبب فلج شدید ناشی از بیماری عصبی ALS قادر به حرکت و صحبت نیست، نخستین کسی بود که ایمپلنت مغزی دائمی دریافت کرد که به او امکان برقراری ارتباط ازراه دور را می داد.
این عمل، یک نقطه عطف برای شرکت “سینکرون”(Synchron) بود که استارتاپی است که این فناوری را توسعه داده و با پیشرفت خود توانست شرکت “نورالینک”(Neuralink) متعلق به “ایلان ماسک” را شکست دهد.
در این عمل از یک ایمپلنت ۱.۵ اینچی که یک رابط مغز و رایانه(BCI) تولید شده از سیم و الکترود است، استفاده شد که بدون نیاز به نفوذ به درون جمجمه یا لطمه به بافت در مغز بیمار کاشته شد.
همین طور شرکتی به نام “اپی سنتر”(Epicenter) که یک استارتاپ مستقر در استکهلم سوئد است، اواخر سال قبل از روش جدیدی برای حمل گواهی واکسن کووید در یک ریزتراشه با بهره گیری از NFC که مستقیماً در زیر پوست کاشته می شود، رونمایی نمود.
بدین ترتیب، یک مسافر هلندی به نام “آندریاس شوستروم” برای گرفتن کارت پرواز یک تراشه NFC در دستش کاشت و در صورتیکه دست خودرا روی یک اسکنر تکان می داد، توانست از دروازه امنیتی فرودگاه رد شود و به سمت هواپیما حرکت نماید.
شرکت “نورالینک” نیز با هدایت مستقیم “ایلان ماسک” ثروتمندترین فرد جهان می خواهد تراشه هایی را در مغز انسان های مبتلا به اختلالات شناختی یا بیماری هایی مانند پارکینسون بکارد تا امکان برقراری ارتباط بهتر را به آنها بدهد.

دسته‌ها