معاون وزیر ارتباطات: توسعه فیبرنوری گام اول اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات در کشور است

به گزارش خرید بک لینک معاون وزیر ارتباطات ضمن اشاره به این که توسعه فیبرنوری گام اول اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات در کشور است، اظهار داشت: تا امروز ۸ شرکت FCP آمادگی خویش را برای اجرای این پروژه در کشور اعلام نمودند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم بهره برداری از فاز نخست پروژه توسعه فیبرنوری شهر قزوین با اشاره به این که پروژه توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTX) یکی از با اهمیت ترین پروژه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است، اظهار داشت: اجرای این پروژه علاوه بر افزایش کیفیت خدمات در شبکه ثابت موجب کاهش اختلالات در شبکه ارتباط سیار نیز می شود.
رئیس رگولاتوری با اعلان اینکه اجرای پروژه FTTX نیازمند تامین منابع مالی سنگینی است و بدون حمایت دولت امکان اجرای آن میسر نبود، اشاره کرد: تخصیص حق السهم دولت از درآمد اپراتورهای سیار و ثابت برای اجرای این پروژه ملی گامی مهم و اساسی برای پیشبرد این پروژه است.
وی با اشاره به این که تا امروز تعداد ۸ شرکت FCP آمادگی خودرا برای اجرای این پروژه در نقاط مختلف کشور اعلام نموده اند، اضافه کرد: تمام تلاش ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رگولاتوری این است که در طول چند ماه آتی فعالان بخش خصوصی بتوانند تمام ۲۰ میلیون پوشش را متعهد شوند تا ما از این نظر دغدغه ای نداشته باشیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلان اینکه توسعه فیبرنوری گام اول اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات در کشور است، عنوان کرد: تشویق مردم به استفاده از خدمات پر سرعت ارتباطات ثابت و تولید محتوای فاخر و باارزش بومی دو گام دیگر در امتداد پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات است که باید به موازات توسعه فیبرنوری صورت گیرد.
بر اساس این گزارش، پروژه توسعه فیبرنوری قزوین، قسمتی از پروژه ملی توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTX) است که توسط شرکت شاتل و با مشارکت شهرداری قزوین در این شهر اجرائی شده است و با اجرای آن دسترسی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی، اداری و تجاری به اینترنت پر سرعت فراهم گشته است.

منبع:

دسته‌ها