در طی هشت ماه؛ اتصال هزار و ۷۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

اصفهان _ وزیر ارتباطات اظهار داشت: هزار و ۷۰۰ روستای جدید را به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و الان بیش از ۸۶ درصد از روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتصبح پنج شنبه در جریان سفر هیئت دولت به اصفهان به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور وارد شهرستان خور و بیابانک و نائین شد. او ابتدا با حضور در گلزار شهدای نائین به مقام شهدا ادای احترام کرد و به دیدار با خانواده شهدا رفت.
زارع پور سپس به جلسه شورای اداری شهرستان نائین رفت و گفت: در این سفر در جریان مشکلات شهرستان نائین قرار گرفتیم که مهم ترین مشکلات را با وزرا و معاونان رییس جمهور پیگیری خواهیم کرد. دولت در دور اول سفرهای استانی برنامه دارد پروژه های نیمه تمام که سال ها طول کشیده را به پایان برساند و در دور بعد پروژه های جدید تعریف کند، اما مسائل مهم و حیاتی خارج از برنامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طی هشت ماه گذشته هزار و ۷۰۰ روستای جدید را به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و الان بیش از ۸۶ درصد از روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و از خدمات شبکه می توانند استفاده کنند. سرعت اینترنت روزبه روز بهبود می یابد، اما مساله سرعت اینترنت تنها با توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری در کشور حل می شود که این مساله نیاز به برنامه طولانی مدت و میان مدت دارد و این اقدام در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اعلان اینکه «تاکنون نزدیک به یک میلیون پورت فیبر نوری FTTX یا فیبر نوری در کشور راه اندازی شده و پیش بینی می شود تا اختتام دولت سیزدهم پوشش ۲۰ میلیونی دراین زمینه را شاهد باشیم» اشاره کرد: این یعنی ۲۰ میلیون از خانوارهای کشور در صورت تمایل از فیبر نوری استفاده کنند و از سرعت حدود صد برابری سرعت میانگین فعلی بهره مند شوند.
زارع پور اضافه کرد: پیگیری می نماییم که مشکلات شهرستان نائین در شورای اداری استان مطرح شود البته بخش زیادی از مشکلات با پیگیری های قبلی مسئولان و نماینده شهرستان در فهرست مصوبات سفر استان قرار گرفته است. این وعده را به مردم می دهم که تا آخر سال یا شهریورماه سال آینده روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه متصل شوند، هم اکنون ۴۰ درصد از روستاها به شبکه متصل نیستند.

دسته‌ها