در واکنش به تحقیق اتحادیه اروپا؛ گوگل از ترس جریمه تبلیغات رقبا را در یوتیوب آزاد کرد

خرید بک لینک: آلفابت (شرکت مادر گوگل) تصمیم دارد به رقبای واسطه گری تبلیغات آنلاین اجازه دهد تا آگهی هایی در یوتیوب منتشر کنند. این اقدام برای اجتناب از جریمه توسط کمیسیون اتحادیه اروپا است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، بگفته منابع آگاه این اقدام در امتداد واکنش به قسمتی از تحقیق آنتی تراست اتحادیه اروپا مربوط است که مسیر را برای تسویه یک پرونده بدون جریمه آلفابت هموار می کند. کمیسیون اتحادیه اروپا سال قبل تحقیقی را شروع کرد تا مشخص شود آیا بزرگترین تهیه کنندگان خدمات جستجو و ویدئو با محدود کردن رقبا و دسترسی آگهی دهندگان به داده های کاربران، مزیت رقابتی ناعادلانه برای خود فراهم می کنند یا خیر. درهمین راستا ناظر رقابت اتحادیه اروپا بطور خاص اشاره کرده بود گوگل آگهی دهندگان را ملزم می کند از سرویس «مدیریت آگهی»(Ad Manager) آن برای نمایش تبلیغات در یوتیوب استفاده کنند و محدودیت هایی درباب آنکه کدام رقبا در یوتیوب تبلیغ منتشر کنند، وضع می کند. اتحادیه اروپا همین طور عملکرد گوگل در اجبار آگهی دهندگان به استفاده از خدمات Display & Video ۳۶۰ و Google Ads برای خرید تبلیغات یوتیوب را بررسی می کند. این درحالی است که آمار فروش یوتیوب در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶.۹ میلیارد دلار بوده است. کمیسیون اتحادیه اروپا و گوگل هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده اند. این شرکت آمریکایی از سال قبل مشغول مذاکره با کمیسیون اتحادیه اروپا بود تا از جریمه ای که ممکنست به ۱۰ درصد درآمد جهانی آن برسد، پیشگیری کند. البته آلفابت باید اقدامات بیشتری برای برطرف نمودن نگرانی های کمیسیون اتحادیه اروپا انجام دهد تا بتواند از جریمه رها شود.

منبع: