ایجاد نخستین شبیه سازی از جهان در ۱۱ میلیارد سال قبل

خرید بک لینک: پژوهشگران نخستین شبیه سازی از جهان دور را در ۱۱ میلیارد سال پیش به وجود آورده اند که می توان آنرا به پیدا کردن یک عکس سیاه و سفید قدیمی از پدربزرگتان و ایجاد یک ویدئو از زندگی او با آن تشبیه کرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک بیانیه مطبوعاتی نشان میدهد که دانشمندان نخستین شبیه سازی جهان از کل چرخه زندگی تعدادی از بزرگترین و دورترین کهکشان های شناخته شده در جهانِ قابل مشاهده را بازسازی کرده اند.
پژوهشگران بر روی شبیه سازی های کیهان شناسی کار کردند که تا حالا تنها برای بازآفرینی نواحی نزدیک کیهان مورد استفاده قرار گرفته اند.
این شبیه سازی های جدید که برای بازتولید ساختارهای قابل مشاهده در جهان و نشان دادن نحوه تعامل آنها با یکدیگر طراحی شده اند، نخستین نمونه هایی هستند که بخش هایی از جهانِ دور را با چنین جزئیاتی بازسازی می کنند.
شبیه سازی کامل از جهان دور
پژوهشگران که کار خودرا در مجله Nature Astronomy منتشر نمودند، بر ساختارهای دوردست به نام “پیش خوشه های کهکشانی عظیم” که اجداد باستانی خوشه های کهکشانی قابل مشاهده در جهان امروزی هستند، تمرکز کردند.
“متین عطا” نویسنده ارشد این مطالعه از “موسسه کاولی برای پروژه فیزیک و ریاضیات کیهان” توضیح داد: ما می خواستیم شبیه سازی کاملی از جهان دور واقعی ایجاد نماییم تا ببینیم ساختارها چگونه شروع شدند و چگونه به انتها رسیدند.
محقق دیگری به نام “خی-گن لی”(Khee-Gan Lee) اظهار داشت که توسعه این شبیه سازی، شبیه به ساختن یک ماشین زمان است، برای اینکه به آنها اجازه می دهد رویدادهای کیهانی را از گذشته ی باستان بازسازی کنند. وی ادامه داد: مثل این است که یک عکس سیاه و سفید قدیمی از پدربزرگ خود پیدا کنید و با آن، فیلمی از زندگی او بسازید.
پژوهشگران با بهره گیری از چیزی شبیه به این قیاس، از داده های مربوط به کهکشان های فعلی به ۱۱ میلیارد سال نوری قبل رفتند تا نشان دهند که خوشه های کهکشانی چگونه شکل می گیرند. قابل ذکر است که دورترین کهکشان مشاهده شده از زمین، کهکشان “GN-z۱۱” است که در فاصله ۱۳.۵ میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد.
آزمایش مدل استاندارد کیهان شناسی
قسمتی از دلایلی که پژوهشگران این شبیه سازی ها را ایجاد کردند، مطالعه مدل استاندارد کیهان شناسی بود. آنها از کار خود برای یافتن شواهدی از سه “پیش خوشه کهکشانی” که قبلا تئوریزه شده بودند، استفاده کردند و همین طور گفتند که احتمال وجود یکی دیگر از آنها وجود ندارد. آنها همین طور پنج ساختار دیگر را شناسایی نمودند که بطور مداوم در شبیه سازی های خود شکل گرفتند، همچون ابرخوشه اولیه “Hyperion” که بزرگترین و نخستین ابرخوشه اولیه شناخته شده تا به امروز است.
دانشمندان می گویند، یکی از بزرگترین چالش ها در نظر گرفتن مقیاس عظیم این خوشه های کهکشانی باستانی در شبیه سازی ها بوده است. “عطا” اظهار داشت: این چیزی است که برای تعیین سرنوشت این ساختارها بسیار مهم می باشد. اگر محیط را در نظر نگیرید، پاسخ های کاملا متفاوتی دریافت می کنید. ما توانستیم محیطی با مقیاس بزرگ را بطور مداوم در نظر بگیریم، برای اینکه شبیه سازی کاملی داریم و بنا بر این است که پیش بینی ما پایدارتر است.
پژوهشگران می گویند که شبیه سازی های آنها هم اکنون برای مساعدت با پروژه های دیگر همچون مطالعات روی خطوط جذب اختروش های دوردست و محیط کیهانی کهکشان ها استفاده می شود.
دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) در ماه مارس اعلام نمودند که دقیق ترین شبیه سازی از جهان اولیه تا به امروز را توسعه داده اند. چنین پروژه هایی به درک بیشتر ما از کیهان کمک می کنند، برای اینکه دانشمندان داده های شبیه سازی ها را با مشاهدات چشم گیر تلسکوپ فضایی “جیمز وب” و سایر ماموریت های مشابه مقایسه می کنند.

منبع:

دسته‌ها