فضاپیمای استارلاینر با موفقیت فرود آمد

فضاپیمای ˮاستارلاینرˮ شرکت ˮبوئینگˮ بعد از اختتام ماموریت خود، با موفقیت روی زمین فرود آمد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، فضاپیمای “استارلاینر” (Starliner) شرکت “بوئینگ” (Boeing) با موفقیت به زمین بازگشت. این کپسول بدون سرنشین در آخر یک ماموریت ۶ روزه به “ایستگاه فضایی بین المللی” (ISS)، در محدوده موسوم به “WSMR” ارتش آمریکا در نیومکزیکو فرود آمد.
این فرود با چتر نجات، یک خوش شانسی برای برنامه استارلاینر بشمار می رود که پیش تر با تاخیر، نقص در عملکرد تجهیزات و مشکلات نرم افزاری همراه بود که به فرود اضطراری و توقف پرتاب منجر شدند. از آنجائیکه این مشکلات می توانستند فضاپیما را در هر مرحله از پرواز آزمایشی تحت تأثیر قرار دهند، در مورد فرود آمدن در صحرای نیومکزیکو نیز تردیدهایی وجود داشت.
بگفته بوئینگ، پرواز استارلاینر نه فقط توانایی این شرکت را در انجام دادن یک ماموریت کامل از پرتاب گرفته تا بازیابی نشان داد، بلکه سیستم های اویونیک فضاپیما، سیستم جهت یابی، سیستم های ارتباطی و تله متری، سیستم های کنترل محیطی و آرایه های خورشیدی آنرا نیز آزمایش کرد. استارلاینر، موقعیت خودرا حفظ کرد و به دستورات ایستگاه پاسخ داد. علاوه بر این، توانایی شارژ باتری های خود با بهره گیری از پنل های خورشیدی، انتقال فایل های دیجیتال و ارتباط با ایستگاه فضایی بین المللی را نشان داد.
پرتاب بعدی، بصورت یک پرتاب همراه با سرنشین برنامه ریزی شده است.
“مارک نپی” (Mark Nappi)، مدیر پروژه استارلاینر اظهار داشت: ما یک آزمایش پرتاب عالی برای سیستم پیچیده ای داشتیم که انتظار می رفت همچنین باشد. از همکاران خود در ناسا و بوئینگ تشکر می کنم که توانایی خودرا در پروژه استارلاینر به کار گرفته اند. ما با تکمیل “آزمایش پرواز مداری ۲” (OFT-2)، درس های آموخته شده را با هم ترکیب خواهیم کرد و به آماده شدن برای آزمایش پرتاب سرنشین دار ادامه خواهیم داد.

دسته‌ها