دوام ایمنی طبیعی بیشتر است یا واکسن های کووید؟

به گزارش خرید بک لینک خراسان رضوی نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است مصونیت طبیعی بوجود آمده توسط عفونت کووید در بزرگسالان واکسینه نشده برابر با حفاظت از طریق واکسن ها در مقابل عفونت مجدد یا بستری شدن در بیمارستان به علت مبتلا شدن به ویروس کروناست. همینطور روشن شد مصونیت از کووید بیشتر از مصونیت ناشی از واکسن باقی می ماند.

به نقل از نیوز، دکتر آری روبیچک، از محققان این پژوهش، اظهار نمود: ما متوجه شدیم پیش از ظهور سویه امیکرون ایمنی طبیعی درجاتی از محافظت در مقابل عفونت کووید مانند واکسیناسیون mRNA را فراهم می کرده است.

مدیر ارشد تجزیه و تحلیل پزشکی در سیستم سلامت یکی از بزرگترین سیستم های بهداشتی ایالات متحده این مطالعه را با همکاری محققان دانشگاه شیکاگو منتشر نمود.

این مطالعه میزان مبتلا شدن به کووید در بین بزرگسالان واکسینه نشده با مصونیت از مبتلا شدن به کووید را نشان داد که بر مبنای آن بزرگسالان واکسینه نشده با عفونت قبلی کووید نسبت به افراد واکسینه نشده بدون عفونت قبلی ۸۵ درصد کمتر در معرض خطر مبتلا شدن به کووید قرار داشتند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد، بیمارانی که قبلا به کووید مبتلا شدند تا ۸۸ درصد محافظت در مقابل بستری شدن در بیمارستان به علت ابتلای قبلی (مصونیت طبیعی) و تا ۸۳ درصد هم محافظت در مقابل مبتلا شدن به کووید داشتند. این مورد نشان داده است ایمنی طبیعی با محافظت مشابه در مقابل بیماری خفیف و شدید مرتبط می باشد.

محقق این تحقیق اظهار داشت: واکسن های mRNA با محافظت طولانی مدت مشابهی در مقابل کووید شدید که در مطالعه ما پیدا شد، مرتبط است؛ باآنکه نشان داده شده محافظت در رابطه با واکسن از کووید خفیف در ۶ ماه کاسته می شود.

همچنین نشان داده شد مصونیت طبیعی در افراد واکسینه نشده تا ۹ ماه بعد از عفونت اولیه باقی می ماند تا آنجاییکه محققان قادر به مطالعه آن بودند.

روبیچک توضیح داد: محافظت در طول دوره مطالعه بدون کاهش تا ۹ ماه بعد از عفونت اولیه ثابت ماند.

در این مقاله آمده است: مطالعات قبلی که حفاظت در مقابل عفونت مجدد سارس کوو ۲ را بررسی می کردند، نتایج مشابه این تحقیق را نشان دادند یعنی مصونیت در رابطه با ایمنی طبیعی از ۸۰.۵ درصد تا ۱۰۰ درصد است که مشابه سطح حفاظتی گزارش شده از واکسن های mRNA است.

این ارقام بر مبنای تجزیه و تحلیل بیشتر از ۱۰۰هزار بیمار با آزمایش کووید مثبت در ۱۳۰۰ مرکز مراقبت در سرتاسر سیستم مراقبت بهداشتی عظیم پروویدنس بین اول اکتبر ۲۰۲۰ تا اول نوامبر ۲۰۲۱ است.

به گفته دکتر ایمی کامپتون فیلیپس، مدیر ارشد بالینی پروویدنس، این داده ها جهت کمک به درک قدرت و طول عمر ایمنی طبیعی کلیدی است و به ما امکان می دهد اثربخشی عفونت قبلی را با واکسن های mRNA مقایسه نماییم.

وی اضافه کرد: این نتایج بینش جدیدی در مورد طول مدت حفاظت بعد از عفونت اولیه میان جمعیت واکسینه نشده عرضه می کند و می تواند نتایج مهمی برای دستورالعمل های واکسیناسیون و سیاست بهداشت عمومی داشته باشد.

این مطالعه به دنبال مصاحبه ای با آنتونی فائوچی، مشاور کاخ سفید در امور در ارتباط با مقابله با کووید ۱۹، انجام شد که در آن وی ضمن اشاره به آنفلوآنزا در سال ۲۰۰۴ اظهار کرده بود: بهترین واکسیناسیون این است که خودتان مبتلا شوید.

نتایج این مطالعه به صورت آنلاین در ۲۰ آوریل در JAMA Network Open منتشر گردید.

دسته‌ها