عبور دو سیارک از نزدیکی زمین

به گزارش خرید بک لینک دو سیارک طی روزهای آتی از نزدیکی زمین عبور خواهند کرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، بنابر گزارش ها دو سیارک بزرگ در هفته آینده از کنار زمین عبور خواهند کرد اما نکته خوب این مورد این است که آنها برای زمین خطری محسوب نمی شوند.
باوجود آنچه امکان دارد در گزارش های رسانه ها خوانده باشید اما باید بدانید سیارک های ۲۰۰۹ JF۱ یا ۴۶۷۴۶۰ (۲۰۰۶ JF۴۲) که به ترتیب در روز جمعه (۶ مه) و دوشنبه (۹ مه) از نزدیکی سیاره ما عبور خواهند کرد، خطری برای سیاره ما نخواهند داشت.
همینطور دانشمندان نگران سیارک ۴۱۸۱۳۵ (۲۰۰۸ AG۳۳) که پیش از این ادعا شده بود در ۲۸ آوریل از کنار سیاره ما عبور کرد، هم نبودند باوجود این که برخی رسانه ها حالا ادعا کرده اند احیانا در روز پنجشنبه (۵ مه) از کنار زمین عبور خواهد نمود.
ناسا تمام سیارک ها را از راه شبکه ای از تلسکوپ های مشترک و دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای خود رصد می کند. جالب است بدانید لیستی از سیارک ها وجود دارد که در گروه توجه بیشتر قرار دارند که این سازمان به دقت به بررسی و نظارت بر آنها می پردازد چونکه احتمال برخورد بسیار ناچیزی امکان دارد داشته باشند. مقامات این سازمان آن دسته از سیارک ها را با دریافت اطلاعات جدید به روز می کنند برای مثال محققان در سال ۲۰۲۱ سیارک آپوفیس را از این لیست حذف کردند چونکه بعد از مشاهدات جدید دریافتند که هیچ تهدیدی از طرف این سیارک در ۱۰۰ سال آینده وجود ندارد.
فضاپیمای تاریخ ساز ناسا اخیرا مأموریت جدیدی دریافت کرده است. فضاپیمای “اُسیریس-رکس”(OSIRIS-Rex) که هم اکنون با نمونه های سنگی از سیارک “بنو” در راه بازگشت به زمین است، حالا مأموریت خویش را برای بازدید از یک سیارک دیگر به نام “آپوفیس” تمدید خواهد نمود. سیارک “آپوفیس” با نام علمی “۹۹۹۴۲ آپوفیس” هم ۹۹ هزار و ۹۴۲اُمین سیارک کشف شده توسط بشر است که در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۰۴ کشف شد. این سیارک که قبلاً با نام موقت “۲۰۰۴ ام ان ۴” نامیده می شد، یک سیارک نزدیک به زمین است.
سیارک ۲۰۰۹ JF1 تنها حدود ۳۰ فوت (۱۰ متر) قطر دارد و در ماه فوریه و بعد از انکه از مشاهدات مأموریت گایا مشخص شد که احتمال برخورد آن با زمین وجود ندارد، از لیست نظارت آژانس فضایی اروپا حذف شد.

دسته‌ها