راهکار چینی ها برای جلوگیری از نابینایی

خرید بک لینک: پژوهشگران ˮدانشگاه ووهانˮ چین در یافته های اخیرشان از روشی جدید برای درمان بیماریهای مختلف چشم آگاهی داده اند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، پژوهشگران چینی اظهار کرده اند، بیماران مبتلا به رتینوپاتی نابینا کننده ممکنست در آینده هنگامی که با روش جدید “پروتئین حساس به نور” (photosensitive protein) درمان شوند، بینایی خودرا به دست آورند.
“شن یین”(Shen Yin) چشم پزشک بیمارستان رنمین دانشگاه ووهان و همکارانش یافته های اخیر خودرا بصورت آنلاین در مجله “Signal Transduction and Targeted Therapy” منتشر نمودند.
شن گفت، آزمایشات حیوانی انجام شده در این مطالعه نشان داده که استفاده از یک پروتئین جدید حساس به نور می تواند بینایی موش های نابینا را تا حدود ۳۰ درصد نسبت به انسانها بهبود بخشد.
شن افزود که این امر گویای آنست که افراد نابینای مبتلا به رتینوپاتی می توانند بعد از دریافت درمان جدید(پروتئین حساس به نور) باردیگر نور را ببینند.
این تحقیقات برای نخستین بار اثربخشی پروتئین حساس به نور جدید را در درمان بیماریهای تخریب کننده شبکیه نشان میدهد و ایده جدیدی برای درمان بیماریهای تخریب کننده شبکیه توسط علم اپتوژنتیک همراه با سایر ابزارهای فنی ارائه می دهد. این نشان دهنده یک پیشرفت در تحقیقات بیماریهای عصبی شبکیه است که ممکنست برای تعداد زیادی از بیماران مبتلا به بیماریهای ارثی چشمی مفید باشد.

شن اشاره نمود که “ورم رنگیزه ای شبکیه” نیز یک بیماری مزمن است که به نابینایی منجر می شود. ورم رنگیزه ای شبکیه(شبکیه آماس رنگیزه ای) یا رتینیت پیگمنتوزا بیماری ارثی است که موجب اختلال شدید بینایی می شود.
ورم رنگیزه ای شبکیه نام عمومی گروهی از بیماریهای عمدتاً وراثتی است که با از میان رفتن تدریجی پاسخ شبکیه، کاهیدگی شبکیه و نازک شدن رگ های آن و تجمع رنگیزه‏ ها و محدود شدن میدان بینایی هم راه است.
در مراحل اولیه فرد در شب گرفتار مشکل می شود و با پیشرفت بیماری دید فرد در روز هم کاهش پیدا می کند. علت کاهش دید زوال تدریجی گیرنده های نوری شبکیه است.
شن بیان کرد: میزان مبتلاشدن به آن حدود یک در هر چهار هزار فرد است و اثرات درمانی و پیش آگهی درباره آن بسیار ضعیف است که در نهایت می تواند موجب نابینایی شود و کیفیت زندگی بیماران را بطور جدی تحت تاثیر قرار دهد.
یافته های این مطالعه پایه خوبی برای درمان بالینی بیماریهای تخریب کننده شبکیه با بهره گیری از اپتوژنتیک به وجود می آورد و در عین حال امکان درمان بیماریهای تخریب کننده شبکیه را با ترکیب اپتوژنتیک با سایر تکنیک ها فراهم می آورد.
او اظهار داشت که بیش از ۲۰ میلیون نابینا در سراسر جهان وجود دارد و هیچ درمان موثری برای بیماریهای ژنتیکی شبکیه همچون رتینیت پیگمنتوزا که به نابینایی منجر می شود، در دسترس نیست.

شن اظهار داشت که پروتئین حساس به نور می تواند برای درمان بیماریهای مختلف ارثی چشم یا تخریب شبکیه استفاده گردد.
او افزود که بیماران مبتلا به تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا(Macular degeneration) نیز می توانند پیش از آتروفی دیررس شبکیه(late retinal atrophy) از این درمان بهره مند شوند.
شن و تیم او بیش از ۱۰ سال است که عمیقا در حوزه تحقیق، تحول و تشخیص بالینی و درمان بیماریهای ژنتیکی چشم تلاش نموده اند و از تکنولوژیهای جدید برای تشخیص و درمان بیماریهای چشمی ژنتیکی بهره برده اند.
آنها حالا درحال آماده شدن برای تاسیس یک مرکز ویژه برای بیماریهای ژنتیکی چشم هستند.

منبع:

دسته‌ها