نابودی سلول های سرطانی با هل!

به گزارش خرید بک لینک نتایج مطالعه اخیر محققان ˮدانشگاه کشاورزی و مکانیک فلوریداˮ آمریکا از آن حکایت می کند که ادویه ˮهلˮ می تواند سلول های سرطان پستان تهاجمی سه گانه منفی را از بین ببرد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اس تی دی، محققان آمریکایی طی این مطالعه اظهار کرده اند که ترکیبات موجود در هل می تواند نویدبخش راهی نوین برای درمان سرطان پستان تهاجمی باشد.
برپایه نتایج این مطالعه جدید، کاردامومین(Cardamomin) که یک ترکیب طبیعی موجود در ادویه هل و سایر گیاهان است می تواند پتانسیل درمانی خوبی برای سرطان پستان سه گانه منفی داشته باشد. این یافته ها همینطور نشان داده است این ترکیب ژنی که به سلول های سرطانی کمک می نماید تا از سیستم ایمنی فرار کنند را مورد هدف قرار می دهد.
حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از سرطان های پستان، سه گانه منفی هستند و این هم به آن معنا است که آنها گیرنده ای برای استروژن یا پروژسترون ندارند و مقادیر اضافی از پروتئینی به نام HER۲ را تولید نمی کنند که این مورد سبب می شود درمان این تومورها دشوار باشد چونکه این نوع از سرطان به درمان های مبتنی بر هورمون که برای انواع دیگر سرطان پستان استفاده می شود، پاسخ نمی دهند. آنها همینطور تهاجمی تر هستند و میزان مرگ و میر آنها نسبت به سایر سرطان های پستان بالاتر است.
دکتر “پاتریشیا مندونکا”(Patricia Mendonca) استادیار و تحلیلگر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و مکانیک فلوریدا اظهار داشت: ایجاد یک درمان هدفمند برای سرطان پستان سه گانه منفی که هم ایمن و هم موثر باشد، چالش برانگیز بوده است. به همین دلیل، نیاز اساسی به بررسی گیاهان دارویی بعنوان روشی جدید برای مبارزه با این سرطان وجود دارد.
مندونکا تحقیقات جدید را در نشست سالانه انجمن صدمه شناسی تحقیقاتی آمریکا که از دوم تا پنج آوریل در فیلادلفیا برگزار می شود، عرضه خواهد نمود.
مندونکا در ادامه بیان نمود: این حقیقت که کاردامومین قرن ها بعنوان ادویه و به تازگی بعنوان یک مکمل استفاده می شود، نشان دهنده آن است که مصرف آن بی خطر بوده و امکان دارد فوایدی برای سلامتی داشته باشد. تحقیقات ما نشان داده است که کاردامومین پتانسیل درمان سرطان بدون عوارض جانبی را به اندازه سایر داروهای شیمی درمانی دارد.
در این مطالعه محققان بررسی کردند که چگونه کاردامومین بر بیان ژن لیگاند ۱ مرگ برنامه ریزی شده(PD-L۱) که در سلول های تومور یافت می شود، تأثیر می گذارد. لیگاند ۱ مرگ برنامه ریزی شده در طول پیشرفت سرطان پستان، بیش از اندازه بیان می شود و نقش مهمی در کمک به سلول های سرطان پستان برای فرار از سیستم ایمنی بدن دارد.
در این مطالعه محققان از دو رده سلولی سه گانه منفی سرطان پستان که از نظر ژنتیکی متفاوت بودند، استفاده کردند. یکی از آنها از زنان با اجداد آمریکایی آفریقایی تبار و دیگری از زنان اروپایی(قفقازی) گرفته شده بود. آنها دریافتند که درمان با کاردامومین سبب کاهش وابستگی تک دوزی(a dose-dependent decrease) در زنده ماندن سلولی در هر دو رده سلولی می شود. این کار همینطور بیان لیگاند ۱ مرگ برنامه ریزی شده را در رده سلولی قفقازی کم کرد، اما در رده سلولی آمریکایی آفریقایی تبار این اتفاق رخ نداد که این امر نشان داده است سلول های نژادهای مختلف امکان دارد به علت تغییرات ژنتیکی در میان نژادها، واکنش متفاوتی به کاردامونین نشان دهند.
مندونکا در ادامه اضافه کرد: این اولین مطالعه ای است که در آن تأثیر مهار کنندگی کاردامومین بر بیان لیگاند ۱ مرگ برنامه ریزی شده و درمان سرطان پستان سه گانه منفی مورد بررسی قرار گرفته است.
محققان اعلام کردند که این تحقیق همچنان در حال انجام می باشد. آنها قصد دارند مطالعات بیشتری را در سلول ها و حیوانات انجام دهند تا اثربخشی این ترکیب را پیش از آزمایش روی افراد تایید کنند. آنها همینطور می خواهند مکانیسم های دیگری را که امکان دارد در خواص ضد سرطانی کاردامونین دخیل باشد، کشف کنند.

دسته‌ها