۳ فضانورد روس به ایستگاه فضایی رسیدند

خرید بک لینک: سه فضانورد روس، بامدادان روز شنبه وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یک فضاپیمای روسی سایوز که حامل سه فضانورد روس با اسامی “اولگ آرتمیف” (Oleg Artemyev)، “دنیس ماتویف” (Denis Matveev) و “سرگئی کورساکوف” (Sergey Korsakov) بود در ساعت ۱۵: ۱۲ به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۲: ۴۲ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و به ماژول جدید پریچال متصل شد. فضاپیمای سایوز از قزاقستان به فضا پرتاب شد و در کمتر از ۳.۵ ساعت به ایستگاه فضایی رسید. دریچه میان فضاپیمای سایوز و ایستگاه فضایی در ساعت ۱۷: ۴۸ به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۱: ۱۸ بامدادان به وقت تهران) باز شد و فضانوردان با همتایان خود ملاقات کردند و به هفت فضانورد دیگر ساکن در این آزمایشگاه مداری پیوستند. این هفت نفر “آنتون شکاپلروف” و “پیوتر دوبروف”، “ماتیاس ماورر” از آژانس فضایی اروپا و فضانوردان ناسا “راجا چاری”، “توماس مارشبرن”، “کایلا بارون” و “مارک ونده هی” هستند.
مقرر است این سه فضانورد روس تا ماه سپتامبر در ایستگاه فضایی بمانند.
“شکاپلروف”، “دوبروف” و “ونده هی” نیز مقرر است در روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) به زمین بازگردند.
ایستگاه فضایی به زودی میزبان میهمان های جدید دیگری نیز خواهد بود. شرکت فضایی اسپیس ایکس مقرر است طی ماموریت “Ax-۱”، چهار شهروند را برای اقامتی هشت روزه به ایستگاه فضایی ببرد. این ماموریت در روز سوم آوریل (۱۴ فروردین) انجام خواهد گرفت.
ماموریت فضایی “کرو-۴” نیز کمی بعد از آن در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) انجام می گیرد. فرمانده “کیل لیندگرن”(Kjell Lindgren)، خلبان “رابرت هاینز”(Robert Hines) و متخصصان ماموریت “جسیکا واتکینز”(Jessica Watkins) و “سامانتا کریستوفورتی”(Samantha Cristoforetti) از خدمه این ماموریت هستند.

منبع:

دسته‌ها