ادامه دار شدن افسردگی در زنان حامله با وجود مصرف دارو

خرید بک لینک: مطالعه ای جدید از ˮنورث وسترن مدیسنˮ(Northwestern Medicine) نشان می دهد که خیلی از زنان حامله به رغم مصرف داروهای ضد افسردگی گرفتار افسردگی های طولانی مدت و علایم اضطراب در دوران حاملگی و بعد از زایمان می شوند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از نیوزوایز، این مطالعه نشان داده است که علایم اضطراب در زنان افسرده ای که تحت درمان هستند رایج است و این علایم به مرور در بعضی از آنها پیشرفت می کند.
این نخستین مطالعه ای است که مسیرهای مختلف افسردگی و اضطراب را در زنان حامله و بعد از زایمان نشان میدهد. در طول حاملگی ۱۸ درصد از زنان علایم افسردگی حداقلی نشان دادند و ۵۰ درصد افسردگی خفیف و ۳۲ درصد دارای علایم بالینی در رابطه با افسردگی بودند.
دکتر “کاترین ویسنر”(Katherine Wisner)، مدیر مطالعه و درمان اختلالات افسردگی در مرکز آشر و استاد روانپزشکی و زنان زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ می گوید: این نخستین داده طولی(longitudinal data) است که نشان میدهد خیلی از زنان حامله به رغم تصمیم شان در خصوص ادامه دادن داروهای ضدافسردگی، علایم افسردگی و اضطراب در طول حاملگی و بعد از زایمان را تجربه می کنند. این مساله نشان میدهد که این زنان باید بطور مدوام در دوران حاملگی و بعد از زایمان تحت نظر باشند و پزشکان می توانند درمان هایی برای کاستن علائم آنها تنظیم کنند.
دکتر “کاترین استیکا”(Catherine Stika)، پروفسور زنان و زایمان در نورث وسترن می گوید: شاخصهای جسمی و روانی به سرعت در طول دوره فرزندآوری تغییر می کنند. غربالگری های گوناگون به پزشک این امکان را می دهد که نوع و شدت مداخله پزشکی را تا وقتی که علایم بهبود می یابند تنظیم کند.
وینسر می گوید: این مساله اهمیت زیادی دارد برای اینکه افسردگی بر نوزاد نیز اثر می گذارد و خطر بروز اختلال در رشد کودکانی که مادر آنها به افسردگی مبتلاست، بیشتر است.
این مطالعه در روز چهارم مارس در مجله “Psychiatric Research and Clinical Practice” انتشار یافته است.
در این مطالعه همین طور مشخص شد که زنان حاملگی که برای درمان افسردگی از بازدارنده بازجذب سروتونین استفاده می نمایند سلامتی کمتر از حد مطلوب همچون افزایش شاخص توده بدنی، ناباروری، میگرن، اختلالات تیروئید و آسم نشان داده اند.
افسردگی حاملگی و بعد از زایمان اختلال گسترده ای است و بر ۲۰ درصد زنان در طول حاملگی و بعد از آن اثر می گذارد. تخمین زده شده که ۵۰۰ هزار حاملگی در ایالات متحده آمریکا سالانه منجر به ایجاد بیماریهای روانی در زنان در دوران حاملگی و بعد از آن می شود.
این مطالعه شامل ۸۸ زن حامله بود. آنها هر چهار هفته یک دفعه در دوران حاملگی و بعد از ورود به مطالعه و در هفته ششم و چهاردهم بعد از زایمان مورد بررسی قرار گرفتند.
این مطالعه با همکاری دانشگاه پیتسبورگ(Pittsburgh)، بیمارستان زنان مگی(Magee)، مرکز پزشکی وکسنر(Wexner) دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس انجام گرفته است.

منبع:

دسته‌ها