حاکمیت سایبری در خارج از کشور – ۲۱۰ تحقیق آمریکا درباره تأثیر مخرب تیک تاک بر سلامت روان کودکان

برخی از دادستان های کل در ایالات متحده آمریکا قصد دارند در مورد تأثیرات مخرب نرم افزار تیک تاک بر روی سلامت روانی و جسمی کودکان و نوجوانان تحقیق کنند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از زد دی نت، در جریان تحقیقات مورد اشاره که از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برخوردار است، بررسی می شود که آیا استفاده از تیک تاک به کاربران کودک و نوجوان لطمه می رساند و آیا تیک تاک از این لطمه ها اطلاع داشته یا خیر.
در قالب قسمتی از این تحقیقات، دادستان های کل به روش ها و تکنیک های مورد استفاده تیک تاک برای تقویت تعامل کاربران جوان، همچون روش های افزایش مدت زمان صرف شده در پلت فرم و دفعات تعامل با این پلتفرم، توجه خواهند کرد. ده ها مطالعه در طول سالهای اخیر انجام شده که اثرات مخرب رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک را بر روی کودکان و نوجوانان و درک آنها از خودشان نشان میدهد.
در مطالعه ای که در ماه سپتامبر انتشار یافت، مرکز ملی پیشگیری و کنترل لطمه ها در آمریکا دریافت جوانانی که در معرض عوامل خطرناک آنلاین مانند آزار و اذیت سایبری، خشونت، و سخنان نفرت انگیز هستند، بطور قابل توجهی به خودکشی و خودآزاری شدید علاقه پیدا می کنند.
قرار است از نتایج این تحقیقات برای مساعدت با تعیین این که آیا تیک تاک قوانین پشتیبانی از مصرف کنندگان را نقض کرده و عموم کاربران را در معرض خطر قرار داده، استفاده گردد. مائورا هیلی، دادستان کل ماساچوست اظهار داشت: «از آنجا که کودکان و نوجوانان هم اکنون با مسائلی مانند اضطراب، فشار اجتماعی و افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، ما نمی توانیم اجازه دهیم رسانه های اجتماعی به سلامت جسمی و سلامت روان آنها لطمه بیشتری وارد کنند. دادستان های کل هر ایالت باید از کودکان و نوجوانان محافظت کنند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تأثیرگذاری شرکت هایی مانند تیک تاک بر زندگی روزمره آنها باشند. مقرر است این تحقیقات در ایالت های کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، ماساچوست، نبراسکا، نیوجرسی، تنسی و ورمونت صورت گیرد.

منبع:

دسته‌ها