بازجویی از ایلان ماسک و برادرش به افترا تجارت داخلی

خرید بک لینک بازجویی از ایلان ماسک و برادرش به افترا تجارت داخلی
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از وال استریت ژورنال، “ایلان ماسک”، مدیر عامل شرکت خودروسازی “تسلا” و برادرش “کیمبال ماسک” به افترا تجارت داخلی سهام این شرکت تحت بررسی کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) هستند.
“ایلان ماسک” در نوامبر سال گذشته، یک نظرسنجی توییتری انجام داد و از دنبال کنندگانش پرسید که آیا باید ۱۰ درصد سهام تسلا را برای پرداخت مالیات بفروشد؟ سهام تسلا که تا آن زمان روند صعودی داشت، بعد از این توییت به شدت سقوط کرد. اما نکنه جالب توجه این است که “کیمبال ماسک” که یکی از اعضای هیئت مدیره “تسلا” هم هست، تعداد ۸۸ هزار و ۵۰۰ سهم از سهام خود در تسلا را یک روز پیش از بارگذاری این توییت، فروخته است.
حالا به علت این که این کار در صورت محرز شدن اطلاع “کیمبال” از توییت “ایلان” نقض آشکار قوانین و اصطلاحا یک تجارت داخلی است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) درحال بررسی این احتمال است که آیا “ایلان” به “کیمبال” گفته است که می خواهد چنین توییتی را منتشر کند یا این که “کیمبال” به هر نحوی از آن اطلاع داشته و سهام خویش را پیش از کاهش قیمت ها معامله کرده است. هر دوی این موارد، قوانین معاملات داخلی را نقض می کنند و می توانند برای یکی از برادران “ماسک” و احتمالاً شرکت “تسلا” جریمه به بار بیاورند.
این اولین باری نیست که “ایلان ماسک” با کمیسیون بورس و اوراق بهادار درگیر می شود. در سال ۲۰۱۸ هم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده او را به کلاهبرداری با اوراق بهادار تسلا متهم کرد و یک سال بعد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، “ماسک” و “تسلا” به توافقی دست پیدا کردند که در آن “ماسک” موافقت نمود که از پست ریاست در شرکت “تسلا” برای یک دوره سه ساله کناره گیری کند و همینطور ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. در حالیکه “ماسک” نمی توانست بی گناهی خود در مورد این اتهامات را ثابت کند، اما این توافق نامه اجازه نمی داد که او مجرم شناخته شود. ضمن این که شرکت “تسلا” هم به دنبال این اتفاق، ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.
حالا “ماسک”، کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به آزار و اذیت با تحقیقات بی امان در مورد خود متهم کرده است.
“ماسک” می گوید: کمیسیون بورس و اوراق بهادار با افشای جزئیات تحقیقات درحال انجام به رسانه ها، قوانین فدرال را نقض کرده است. باآنکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار جزئیات این تحقیقات را در اختیار عموم قرار نداده بود، اما وال استریت ژورنال این کار را انجام داد. این رسانه همینطور از افشای نام منبع مطلع خود خودداری کرده است.
“ماسک” مانند همیشه در توییتر اعلام نمود که اختلاف او با این کمیسیون همیشگی نخواهد بود و نوشت: من دعوا را شروع نکردم، اما آنرا تمام خواهم کرد.
حالا باید منتظر حرکت بعدی “ماسک” باشیم.

دسته‌ها