همکاری ایرانسل و شرکت فولاد کاوه در اجرای پروژه تحول دیجیتال

ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در ادامه‌ی اجرای پروژه های تحول دیجیتال در صنعت کشور، با شرکت فولاد کاوه در اجرای تحول دیجیتال این شرکت، همکاری می کند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در نشست مشترک ایرانسل و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، دو طرف بر اجرای پروژه‌ی تحول دیجیتال در شرکت فولاد کاوه، بر بستر ارتباطی ایرانسل توافق کردند. در این جلسه، که بامداد روز سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰، در محل شرکت فولاد کاوه در بندرعباس و با حضور مهندس علی دهاقین مدیرعامل و عضو هیأت مدیره‌ی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و تعدادی از مدیران این دو شرکت برگزار شد، مقرر شد تا برای اجرای این پروژه، کارگروه مشترک تحول دیجیتال تشکیل گردد. در ابتدای این نشست، که دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی، مهندس مهدی رضایی معاون پروژه و مهندس محسن یوسف پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل و هم مهندس سعید جهانی معاون بهره برداری، مهندس والح احمدپور معاون مالی و مهندس حسین خیاطی مدیر تعمیر و نگهداری فولادسازی شرکت فولاد کاوه هم در آن حضور داشتند، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه، با اشاره به اینکه این شرکت، چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد کشور و یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است، بر ضرورت اجرای پروژه‌ی تحول دیجیتال در این شرکت، تاکید کرد. دهاقین ضمن اشاره به تجربه های مثبت ایرانسل در مبحث تحول دیجیتال صنعتی، ابراز امیدواری کرد تا با کمک ایرانسل، نیازمندی های دیجیتال و ارتباطی شرکت فولاد کاوه برطرف شده و جدید ترین نسل فناوری ارتباطی، در فرایندهای این شرکت اجرا شود.
مدیرعامل ایرانسل هم در این جلسه، با ابراز امیدواری نسبت به شروع یک همکاری مشترک بلندمدت بین دو شرکت در جهت توسعه صنعت، خاطرنشان کرد: مبحث معروف به «صنعت نسل چهار»، بحثی است که در دنیا شروع شده و همه صنایع و کارخانجات بزرگ به این سمت می روند و مبنای اصلی آن هم، «تحول دیجیتال (Digital Transformation)» است. وی با اشاره به اینکه در تحول دیجیتال، با تبدیل فرایندهای قدیمی به فرایندهای مبتنی بر فناوری، شرکت ها از مفاهیم سنتی عبور کرده و به مفاهیم جدیدتر می رسند، اظهار داشت: ۱۵ سال قبل، کسی فکر نمی کرد که به وسیله‌ی گوشی هوشمند، این همه ظرفیت ایجاد شود و خدمات مورد نیاز مردم و صنایع، از این طریق قابل عرضه باشد. عباسی آرند ضمن اشاره به این نکته که ایرانسل، از نظر زمان راه اندازی، اپراتور دوم ولی از نظر پیشرو بودن در دستیابی به فناوری های نوین و ورود آخرین تکنولوژی جهانی به کشور، اپراتور اول ایران بوده است، خاطرنشان کرد: نسل پنج فناوری ارتباطات همراه، زمینه ساز این شده که تحول دیجیتال بتواند شتاب گیرد. ما در سال ۱۳۹۹، برای اولین بار توانستیم فناوری ۵G را وارد ایران نماییم و یکی از سایت های نسل پنج ایرانسل، در جزیره‌ی کیش افتتاح شد و الان درحال خدمت رسانی به ساکنان این جزیره است. وی ادامه داد: ایرانسل تلاش کرده هم در بحث زیرساختی و هم در دسترسی مردم به تکنولوژی جدید، همواره جلودار باشد و ان شاءالله در سال ۱۴۰۱، توسعه ۵G در کشور رونق خواهد گرفت و امیدواریم که در شهر بندرعباس هم خدمات نسل پنج را عرضه دهیم. ایرانسل، اولین عرضه دهنده‌ی ۵G در ایران، الان با داشتن هشت سایت نسل پنج در کشور، رکورددار سرعت و تعداد سایت های نسل پنج تلفن همراه می باشد. مدیرعامل ایرانسل همینطور ضمن اشاره به ارائه‌ی خدمات ارتباطی توسط ایرانسل به شرکت ها و سازمان ها، اظهار داشت: با عنایت به مفاهیم جدیدی که در دنیا مطرح است، صنعت ما هم باید از نسل فعلی به نسل جدید مهاجرت کند. وی ضمن اشاره به تجربه های مثبت ایرانسل در مبحث تحول دیجیتال در صنعت، با اشاره به اینکه مشارکت با مجموعه های صنعتی، یکی از مواردی است که ایرانسل در قالب پیشرو بودن در تحول دیجیتال دنبال می کند، تاکید کرد: تحول دیجیتال برای کارخانه بر بستر فناوری اطلاعات، مفهومش همان بحث «کارخانه متصل» یا Connected Factory است که هم اکنون در دنیا راهکارهای مشخصی دارد و دستاوردهای قابل توجهی را در بازدهی و بهره وری صنعت بوجود آورده و با استفاده از بستر ارتباطی نسل پنج، داده های مهمی را برای تحلیل فرایندها، به متخصصان عرضه می دهد.
همینطور قبل از آغاز این نشست، مدیرعامل ایرانسل و هیأت همراه، از بخش های مختلف مجموعه‌ی فولاد کاوه بازدید کردند و با روند فعالیتهای این کارخانه، از نزدیک آشنا شدند. ایرانسل، اپراتور پیشرو در اجرای تحول دیجیتال در صنعت کشور، پیش از این نیز، در روز ۸ خرداد ۱۴۰۰، با امضای دو تفاهمنامه، اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه‌ی اصفهان را شروع کرده بود تا برای اولین بار در ایران، کاربردهای تجاری نسل پنجم ارتباطات همراه (۵G) را در اختیار بخش صنعت قرار دهد.

منبع:

دسته‌ها