تصاویری باورنکردنی از اسکی ماهرانه ربات ۶ پا در چین

خرید بک لینک: تصاویری از یک ربات اسکی باز شش پا انتشار یافته است که طی آزمایشی این ماه در شنیانگ چین، به طرز ماهرانه ای از شیب برفی پایین می آید.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این ربات اسکی باز روی هر چوب اسکی دوپای خودرا قرار می دهد و با پاهای میانی خود میله های اسکی(ski pole) را نگه می دارد. متخصصان دانشگاه “جیائو تونگ شانگهای”(Shanghai Jiao Tong) این ربات را ساخته اند.
آنها با قرار دادن آن در شیب های مبتدی و متوسط نشان دادند که این ربات می تواند عمود بماند، بچرخد و از برخورد با افراد اجتناب کند.
همین طور می تواند با سرعت بیش از ۱۰ متر بر ثانیه در یک مسیر ۴۰۰ متری با شیب ۱۸ درجه اسکی کند.
به قول پژوهشگران این ربات ممکنست بتواند در مسابقات اسکی ربات ها در آینده شرکت نماید و حتی در کوه ها گشت زنی کند و به انجام عملیات امداد و نجات در برف کمک نماید.

ربات های اسکی باز خودکار توسط “گائو فنگ”(Gao Feng) مهندس مکانیک و همکارانش در دانشگاه “جیائو تونگ شانگهای” ساخته شدند.
به قول پژوهشگران، این ربات کارهایی همچون مسابقه، چرخیدن، برنامه ریزی مسیر، اجتناب از برخورد با موانع و تعامل با انسان ها بوسیله حسگرها و ترمزها را به انجام رساند. این ربات در آزمایش ها انعطاف پذیری و چاپکی بالایی نشان داد. آنرا می توان ازراه دور کنترل کرد و این مساله لذت اسکی کردن با ربات در بین جمعیت را برای اسکی بازان فراهم می آورد.

تیم پژوهشگران این ربات را تحت عنوان ” المپیک زمستانی با علم و فناوری” توسعه دادند.
این پروژه مورد حمایت برنامه کلیدی تحقیق و توسعه(National Key R&D Program) وزارت علوم و فناوری چین قرار گرفت.

منبع:

دسته‌ها