تعقیب قضایی گوگل در آمریکا به سبب رصد موقعیت جغرافیایی کاربران

برخی ایالات آمریکا گوگل را به سبب روش های فریبنده ردیابی موقعیت مکانی که عامل تجاوز به حریم خصوصی کاربران است، مورد پیگرد قرار دادند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از نیواطلس، ایالات تگزاس، ایندیانا و واشنگتن و نیز ناحیه کلمبیا معتقدند گوگل با اقداماتی از این دست قوانین آمریکا را نیز نقض کرده است.
دفتر کارل راسین، دادستان کل واشنگتن، در اطلاعیه ای اعلام نمود: گوگل به اشتباه مشتریان را به این باور رساند که تغییر تنظیمات حساب و دستگاه به مشتریان اجازه می دهد از حریم خصوصی خود محافظت کنند و اطلاعات شخصی را که شرکت می تواند به آن دسترسی داشته باشد، کنترل کنند. با این وجود، گوگل بطور نظام مند مشتریان را زیر نظر می گیرد و از داده های مشتریان سود می برد و این عمل نقض آشکار حریم خصوصی مصرف کنندگان است.
سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا در واکنش اظهار داشت: دادستان کل پرونده ای را برمبنای ادعاهای نادرست و اظهارات قدیمی در مورد تنظیمات گوگل مطرح کرده است. ما همیشه امکاناتی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران به محصولات خود افزوده ایم و ابزار کنترل قوی برای داده های مکانی ارائه کرده ایم. ما به شدت از خود دفاع خواهیم کرد.
کن پکستون، دادستان کل تگزاس نیز ادعا کرده که گوگل مشتریان را با ادامه ردیابی مکانی آنها حتی زمانی که کاربران به دنبال جلوگیری از آن بودند، گمراه کرده و این شرکت بوسیله تنظیمات و روش های دیگری که به اندازه کافی افشا نمی شوند، کماکان از موقعیت مکانی کاربران باخبر می شود.
باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن، در سال ۲۰۲۰ گفت، گوگل نزدیک به ۱۵۰ میلیارد دلار از تبلیغات درآمد داشته است. دفتر فرگوسن روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام نمود: «داده های موقعیت مکانی، کلیدی برای تجارت تبلیغاتی گوگل است. در نتیجه، برای ادامه دسترسی به آن داده ها انگیزه مالی دارد. در ماه مه ۲۰۲۰، آریزونا شکایت مشابهی را مقابل گوگل به سبب جمع آوری داده های موقعیت مکانی کاربر تنظیم کرد. این شکایت کماکان در جریان است.

دسته‌ها