میلیاردر آمریکایی هشدار داد؛ شبکه های اجتماعی دموکراسی را تضعیف می کنند

فرانک مک کورت میلیاردر آمریکایی در مصاحبه با فرانس ۲۴ به اظهارنظر در مورد حکمرانی دیجیتال، مالکیت داده ها و انتقاد از شبکه های اجتماعی پرداخت.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر؛ فرانک مک کورت میلیاردر آمریکایی، بنیانگذار پروژه لیبرتی و مالک باشگاه فوتبال فرانسوی المپیک مارسی در مصاحبه با فرانس ۲۴ در مجمع صلح پاریس، درمورد مسائل در ارتباط با حکمرانی دیجیتال و مالکیت داده ها که سبب ایجاد نابرابری در اقتصاد آنلاین شده است و نقش شبکه های اجتماعی در کاهش اعتماد و ایجاد انگیزه در گسترش اطلاعات نادرست بحث کرد. وی در حاشیه این گفتگو، اعلام نمود که اعتقاد دارد، برای حل این مشکلات به یک سیستم جدید نیاز است. مک کورت در مصاحبه با فرانس ۲۴ تصریح کرد که معماری فعلی فناوری از اساس گرفتار کاستی است و در ادامه بیان کرد که از نظر او برای حل مشکلات شبکه های اجتماعی و فناوری آنها باید چاره ای فنی عرضه کرده که هدف آن این است که تک تک افراد این امکان را داشته باشند که مالک و کنترل گر داده های خود باشند. مک کورت در ادامه بحث خود، انتقاد تند خویش را نسبت به شرکتهای غول فناوری اعلام نمود و اظهار داشت: «شبکه های اجتماعی دموکراسی ما را تضعیف می کنند. تکنولوژی جدید به خودی خود هیچ مشکلی را حل نمی نماید. ما باید در این مورد گفتگو نماییم و تصمیم بگیریم که این فناوری چه کاری و برای چه کسی انجام دهد.»

وی در مورد احتیاج به یک مدل تکنولوژی جدید صحبت کرد و اعلام نمود که این مدل جدید از راه پروژه لیبرتی محقق خواهد شد و سپس، در مورد پروژه لیبرتی بیشتر توضیح داد و تصریح کرد که در این پروژه که امیدوار است روش کار اینترنت را متحول کند، ۱۰۰ ملیون دلار سرمایه گزاری نموده است.

پروژه لیبرتی به دنبال تغییر نحوه عملکرد به منظور تقویت دموکراسی، بازگرداندن اعتماد عمومی و ایجاد نوعی اکوسیستم اقتصاد دیجیتال عادلانه است. این پروژه شامل یک پروتکل متن باز پیشگامانه، بعنوان زیرساخت جدید برای نسل بعدی وب و یک سازمان جدید است که کمک به اطمینان از تعبیه و اولویت بندی حاکمیت دیجیتال در نسخه جدید وب و توسعه فناوری های نوظهور را در دستور کار دارد.

ایشان در ادامه اظهار داشت: «حجم زیادی از زمان و انرژی ما هم اکنون صرف کوشش برای اصلاح مدل فعلی فناوری، محدود کردن آن و کوشش برای ترمیم صدمه وارد شده، می شود. پروژه لیبرتی تلاشی برای دستیابی به یک مدل جدید است که روش کار اینترنت را تغییر می دهد و به افراد اجازه کنترل و مالکیت داده هایشان را می دهد.»

منبع:

دسته‌ها