پس از پدیده ابرنواختر چه اتفاقی رخ می دهد؟

خرید بک لینک: شاید برایتان جالب باشد که بدانید پس از پدیده ابرنواختر چه اتفاقی رخ می دهد که باید گفت هابل می تواند به این پرسش شما پاسخ دهد، چونکه این تلسکوپ فضایی تصویری از بقایای خرد شده یک انفجار کیهانی ثبت کرده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از تی ای، این بقایای خرد شده که در تصویر قابل مشاهده هستند، نوارهایی از گاز هستند که ازطریق یک ابرنواختر نوع ۱a و بعد از مرگ یک ستاره کوتوله سفید به جا مانده اند. این بقایای/بازمانده ابرنواختر”DEM L۲۴۹” نام دارد.
“DEM L۲۴۹” که در کهکشان ابر ماژلانی بزرگ قرار دارد، نوعی نادر از بازمانده ابرنواختر است. ابر ماژلانی بزرگ کهکشانی در همسایگی کهکشان راه شیری است. این مشاهدات با بهره گیری از رصدخانه پرتو ایکس چاندرا ناسا انجام شد. ماموریت ایکس ام ام-نیوتون آژانس فضایی اروپا نیز نشان میدهد که گاز این بازمانده ابرنواختر در طیف پرتوهای ایکس، نسبت به حالت یک بازمانده در یک ابرنواختر نوع ۱a، داغ تر و درخشان تر بنظر می رسد.
چند روز پیش، عملیات علمی تلسکوپ فضایی هابل برای بار دوم امسال به حالت تعلیق درآمد. اما هم اکنون هابل در حالت ایمن است و مهندسان ناسا درحال کوشش برای کشف مشکل هستند.
به قول تیم هابل، تجهیزات علمی این تلسکوپ فضایی در روز دوشنبه ۲۵ اکتبر بعد از آن که گرفتار مشکل همگام سازی در ارتباطات داخلی شد، در حالت ایمن (safe mode) قرار گرفتند.
در صورتیکه تیم هابل درحال بررسی این مساله هستند، مشاهدات علمی این تلسکوپ بطور موقت به حالت تعلیق درآمده است، با این وجود تجهیزات دیگر آن در سلامت هستند.
هابل پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا است که در آوریل سال ۱۹۹۰ به فضا ارسال شد و تا حالا نشانه هایی از گذر عمر نشان داده است. برای مثال، این تلسکوپ برای بیش از یک ماه در تابستان گذشته گرفتار مشکلی در کامپیوتر اصلی شده بود. تیم هابل بعد از فعال سازی سخت افزار پشتیبان موفق به راه اندازی مجدد هابل در ماه ژوئیه شدند.

منبع:

دسته‌ها