افشاگر فیس بوک: سختگیری اروپا در مقابل شرکت های فناوری جهانی شود

فرانسیس هاوگن خطاب به قانون گذاران اتحادیه اروپا اظهار داشت: پیش نویس قانون ملزم کردن شرکت های فناوری به مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی باید به یک استاندارد جهانی تبدیل گردد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، وی ادامه داد: اگر به دنبال جهانی ایمن تر هستیم، باید این نوع قوانین تقویت شوند. هاوگن کارمند سابق فیسبوک بود که بعنوان مدیر محصولات در گروه اطلاعات غلط این شرکت مشغول به کار بود و در هفته های اخیر بارها این شرکت را به اولویت دادن به کسب سود و بی توجهی به نفرت پراکنی و انتشار اطلاعات غلط بوسیله پلت فرم خود متهم کرده است.
هاوگن اخیراً در مقابل کمیته پارلمانی اروپا شهادت داده و در لندن، لیسبون، برلین نیز جلساتی را برگزار کرده است. قانون گذاران اتحادیه اروپا به دنبال تصویب قانونی موسوم به قانون خدمات دیجیتال هستند که توسط مارگارت وستاگر رییس واحد ضد انحصار اتحادیه اروپا پیشنهاد داده شده است.
افشاگر فیسبوک در مورد این قانون گفته است: قانون خدمات دیجیتال اکنون در اختیار پارلمان اروپا است و پتانسیل آنرا دارد که به یک استاندارد جهانی طلایی مبدل شده و الهام بخش سایر کشورها و همچون آمریکا باشد. این قانون باید قوی بوده و اجرای قدرتمندانه ای داشته باشند، در غیر این صورت یک نسل فرصت مناسبی را برای همسو کردن آینده فناوری و دموکراسی از دست خواهند داد.
هاوگن اظهار داشت که محتوای رسانه های خبری نباید از قوانین مذکور مستثنی شود برای اینکه کمپین های انتشار اطلاعات نادرست همچنان می توانند با سوء استفاده از پلت فرم های دیجیتالی که توسط ناشران مورد استفاده است، اقدامات سو خودرا انجام دهند.

دسته‌ها