تست کووید ۸۰ درصد گوزن های دم سفید مثبت شد گوزن ها کاندیدای بعدی گردش ویروس کرونا

به گزارش خرید بک لینک محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند بین دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ آزمایش کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ بیشتر از ۸۰ درصد گوزن های دم سفید نمونه برداری شده در بخش های مختلف ایالت آیووا مثبت شده است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اس تی دی، به قول محققان درصد گوزن های مبتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲ در طول مطالعه افزایش پیدا کرده و آزمایش کرونا ۳۳ درصد از کل گوزن ها هم مثبت شده است. یافته ها نشان داده است که گوزن دم سفید امکان دارد منبعی باشد که سبب گردش ویروس شود که البته این مورد نگرانی هایی را در مورد ظهور گونه های جدید که امکان دارد تهدیدی برای حیات وحش و احیانا برای انسان باشد، بوجود می آورد.
“سورش کوچیپودی”(Suresh Kuchipudi) محقق این مطالعه از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اظهار داشت: این مطالعه نخستین شواهد مستقیم از حضور کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در بدن هرگونه موجود زنده آزاد را نشان داده است. یافته های ما هم نتایج مهمی در زمینه اکولوژی و تداوم طولانی مدت ویروس عرضه می دهد. این اطلاعات شامل انتقال ویروس به دیگر حیوانات یا انسان است. نتایج این مطالعه نشان داده است که افراد مسئول می بایست اقدامات فوری را برای نظارت بر گسترش ویروس در گوزن ها و پیشگیری از انتقال آن به انسان انجام دهند.
به قول “ویوک کاپور”(Vivek Kapur) از دیگر محققان این مطالعه اظهار داشت: در حالیکه هیچ مدرکی در خصوص این که کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ می تواند از گوزن به انسان منتقل شود وجود ندارد اما اعتقاد ما بر این است که شکارچیان و کسانی که در مجاورت این حیوانات زندگی می کنند باید احتیاط کنند و برخی مسائل را در هنگام تماس نزدیک یا دست زدن به حیوانات رعایت نمایند. بهتر است از تجهیزات حفاظت فردی مناسب هم بهره برده و در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شوند.
تحقیقات پیشین وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا نشان داد که ۴۰ درصد گوزن های دم سفید دارای آنتی بادی ضد ویروس کرونا هستند. با این وجود محققان این مطالعه خاطرنشان کردند که آنتی بادی ها تنها نشان دهنده قرار گرفتن غیرمستقیم در مقابل کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ یا ارگانیسم های در رابطه با ایمنی هستند و عفونت کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ یا توانایی انتقال ویروس از حیوانات به دیگری را ثابت نمی کنند.
در این مطالعه جدید محققان در طول اوج شیوع کووید-۱۹ در انسان ها در سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۳۰۰ نمونه جمع آوری شده از گوزن های سراسر ایالت آیووا را مورد بررسی قرار دادند.
نمونه ها از غدد لنفاوی پشت حلقی گوزن ها که در سر و گردن آنها قرار دارد، جمع آوری شده بود. محققان با استفاده از روش واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس (RT-PCR) نمونه ها را به منظور آزمایش آر ان ای کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ مورد بررسی قرار دادند. محققان همینطور ژنوم کامل همه نمونه های مثبت در گوزن ها را توالی یابی کردند و ۱۲ گونه کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲را شناسایی نمودند که B.۱.۲ و B.۱.۳۱۱ حدود ۷۵ درصد از کل نمونه ها را تشکیل می دادند.
کاپور اظهار داشت: گونه های ویروسی که ما شناسایی کردیم با همان گونه های رایج در انسان ها در آن زمان مطابقت داشت.
کوچیپودی اضافه کرد: این تحقیق بر نیاز فوری در زمینه اجرای برنامه های نظارتی برای نظارت بر گسترش کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در گوزن ها و سایر گونه های حساس حیات وحش و به کارگیری روش هایی برای کاهش انتقال احتمالی را نشان داده است.

منبع:

دسته‌ها