متد جدیدی برای آزمایش فوری کووید-۱۹

پژوهشگران ˮکالج ترینیتیˮ، متد جدیدی را برای آزمایش کووید-۱۹ ابداع نموده اند که می تواند بررسی را به صورت فوری و قطعی انجام دهد.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از نانومگزین، گروهی از پژوهشگران “مرکز پژوهش نانوساختارهای تطبیقی و نانوابزارها”(CRANN) و دانشکده فیزیک “کالج ترینیتی دوبلین”(Trinity College Dublin)، یک روش نانومکانیکی را برای آزمایش فوری و یک مرحله ای ابداع نموده اند که می تواند میزان واکنش ایمنی ناشی از انواع متعدد کووید-۱۹ را در سرم خون تعیین کند. روش آنها، یک راهبرد تازه را برای ردیابی ایمنی عفونت و تجزیه و تحلیل گزینه های جدید واکسن عرضه می دهد.
روشی که این گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور “مارتین هگنر”(Martin Hegner)، پژوهشگر کالج ترینیتی ابداع نموده اند، امکان طبقه بندی خصوصیت ها را جهت بررسی انواع درحال ظهور کووید-۱۹ فراهم می آورد.
مزیت بزرگ این روش جدید در مقایسه با روش های کنونی و مورد استفاده این است که همان میزان حساسیت را دارد و می تواند انواع متعدد کووید-۱۹ را با تجزیه و تحلیل در لحظه و در کسری از زمان تشخیص دهد.
پروفسور هگنر و همکارانش، بر انواع نگران کننده کووید-۱۹ و واکنش “ایمنی هومورال”(Humoral immunity) بوجود آمده تمرکز کردند. ایمنی هومورال، واکنشی است که به واسطه پادتن صورت می گیرد و هنگامی رخ می دهد که مواد خارجی در بدن تشخیص داده شوند.
این مبحث که کووید-۱۹، جهش های قابل توجهی در پروتئین خوشه ای داشته است، می تواند اثر واکسن های کنونی و درمان های صورت گرفته با “پادتن های مونوکلونال”(Monoclonal antibodies) را تضعیف کند. فناوری عرضه شده توسط پروفسور هگنر و گروهش می تواند با تمرکز بر مقایسه الگوهای محافظتی و بررسی گزینه های جدید واکسن، به پژوهش های در ارتباط با توسعه واکسن در فاز یک تا سه کمک نماید.
هگنر اظهار داشت: بررسی های ما با تجزیه و تحلیل های آماری مطابقت دارند. ما باور داریم که این تکنولوژی جدید می تواند روند سلامت عمومی را بهبود ببخشد و سرعت آنرا افزایش دهد.
وی اضافه کرد: این روش مستقیم، پروتکل آماده سازی را که معمولاً با شست و شوی زیاد و مراحل بسیاری همراه می باشد، ساده تر می کند. بدین ترتیب، میزان مواد مصرفی مورد نیاز و هزینه را می کاهد. بنابراین، این روش جهت استفاده در شرایط اضطراری، مناسب خواهد بود.
این پژوهش، در مجله “Nanoscale Advances” به چاپ رسید.

منبع:

دسته‌ها