راننده خوبی باشید تا عضو برنامه سیستم کاملا خودران تسلا شوید

شرکت ˮتسلاˮ اعلام نموده است که رانندگانی که می خواهند در برنامه بتای سیستم کاملا خودران(FSD) شرکت داده شوند، باید راننده خوبی باشند و در سیستم ایمنی تسلا نمره خوبی کسب کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، به نظر می رسد شرکت “تسلا” سرانجام نسخه بتای سیستم کاملا خودران(FSD) خودرا عرضه می کند، اما یک نکته وجود دارد. رانندگان متقاضی برای فعال کردن آن باید راننده بسیار خوبی باشند. این بدان معناست که باید از سیستم جدید ارزیابی ایمنی تسلا نمره بالایی بگیرند.
“ایلان ماسک” در پاسخ به سوالی درباره حداقل نمره مورد نیاز برای فعال شدن نسخه بتای FSD اظهار داشت: چند روز اول احتمالاً باید ۱۰۰ از ۱۰۰ باشد و سپس به ۹۹ و ۹۸ و پایین تر کاهش پیدا می کند.
با توجه به این اقدامات احتیاطی، این سیستم هنوز با انتقادات زیادی مواجه می باشد. بعنوان مثال “ریچارد بلومنتال” سناتور آمریکایی می گوید: شرکت تسلا، رانندگان آموزش ندیده را بعنوان آزمایش کننده این سیستم که هنوز عملکرد ایمن آن اثبات نشده، راهیِ جاده های عمومی می کند.
بنظر می رسد این گفته با آنچه واقعاً درحال رخ دادن است، متناقض باشد، برای اینکه تسلا دستورالعمل های مشخصی را تعیین کرده است که پیش از استفاده از این سیستم، رانندگان باید آزمایش شوند و البته گذراندن این آزمایشات، آسان نیست.
بعنوان مثال شخصی به نام “بروکس ویسبلات” ویدئویی را به اشتراک گذاشته که در آن با تسلا مدل S Plaid درحال رانندگی است و می کوشد در سیستم ایمنی جدید تسلا نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ را کسب کند. اما او فقط به سبب تنها یک ترمز ناگهانی هنگامی که یک خودرو به شکل ناگهانی در مقابل او ترمز می کند، امتیاز از دست می دهد. او سپس امتیازهای دیگری را به سبب نزدیک شدن به خودروی جلویی و سریع پیچیدن از دست می دهد.
با این وجود، این سیستم برای رانندگی سریع، نادیده گرفتن چراغ قرمز و عدم استفاده از چراغ راهنما، از او امتیاز کسر نکرد. بدیهی است که این سیستم ارزیاب هنوز درحال توسعه است و چندین مشکل و نقص دارد.
ماسک همین طور فاش کرد که نسخه بتای سیستم کاملا خودران تسلا تا چند روز دیگر عرضه می شود. “تسلا” می خواهد بعد از عرضه این سیستم، روزانه تا ۱۰۰۰ مالک خودروی تسلا به دکمه “FSD Beta” دسترسی پیدا کنند، البته به شرطی که نمره بالایی از سیستم ارزیابی رانندگی ایمن کسب کرده باشند.

دسته‌ها