در واکنش به گزارش های اخیر؛ فیسبوک اشتباهات عمدی ضد کاربران را رد کرد

به گزارش خرید بک لینک شرکت فیسبوک محتوای چند گزارش جنجالی نشریه وال استریت که در آنها ادعاهایی در مورد اشتباهات عمدی در این شرکت مطرح شده بود را رد کرد.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، فیسبوک تصریح کرده در این مقالات انگیزه های کاملاً نادرستی به مدیران و کارکنان فیسبوک نسبت داده شده است.
وال استریت ژورنال با استناد به اسناد داخلی فیسبوک شامل گزارش های تحقیقاتی، مباحث آنلاین کارمندان، پیش نویس پاورپوینت های در ارتباط با مدیران ارشد و غیره به این جمع بندی رسیده که پژوهشگران این شبکه اجتماعی به صراحت برخی تأثیرات منفی و نامطلوب فیسبوک را شناسایی کرده اند، اما این پلت فرم موفق به رفع مشکلات مورد اشاره نشده و آنها را رفع نکرده است.
این نشریه همینطور مدعی شده فیسبوک به نفع چهره های مشهور فعال در این شبکه اجتماعی تبعیض و استثنا قائل می شود و برخی یا همه قوانین خویش را در مورد این افراد اعمال نمی نماید. همینطور فیسبوک که مالک اینستاگرام است اثرات منفی این اپلیکیشن بر روی کاربران جوان را کمتر از حد واقعی نشان داده است. یکی دیگر از تخلفات فیسبوک این است که با دستکاری الگوریتم آن کاری می کند تا محتوای آن خشمگینانه تر به نظر برسد.
علاوه بر این فیسبوک واکنش ضعیفی نسبت به هشدارهای کارکنان خود داشته که اخطار داده بودند از این پلت فرم در بعضی کشورهای درحال توسعه برای قاچاق انسان سوءاستفاده می شود.
به گفته نیک کلگ معاون ارشد فیسبوک در امور جهانی این شبکه اجتماعی، در مقاله های وال استریت به صورت عمدی اقدامات فیسبوک برای بهبود شرایط نادیده گرفته شده و محتوای آنها به صورت عمدی با حقیقت ناسازگار است. وی این ادعا که «فیس بوک تحقیقاتی را انجام می دهد و در صورت ناخوشایند بودن یافته ها برای این شرکت، به صورت سیستماتیک و عمدی آنرا نادیده می گیرد»، یک دروغ کامل توصیف کرد.
وی به تلاشهای فیسبوک برای مدیریت پست های در ارتباط با واکسن کرونا اشاره نمود و افزود «تلاقی بین رسانه های اجتماعی و رفاه» یک مبحث جدید و درحال تحول است که محققان درحال مطالعه بر روی آن هستند.

دسته‌ها