اپل مبارزه با هرزه نگاری کودکان را به تأخیر انداخت

به گزارش خرید بک لینک پس از انتقادها از اپل در مورد نقص های سیستم اسکن ضد هرزه نگاری کودکان این شرکت که امکان دارد حریم شخصی و امنیت افراد را به خطر اندازد، اپل استفاده از آنرا به تأخیر انداخت.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از رویترز، منتقدان می گویند امکان دارد برخی دولت ها از سیستم مورد اشاره برای شناسایی مخالفان خود و دستگیری آنها و هم تشدید سانسور و کنترل استفاده کنند. آنها تاکید می کنند که برای محققان مستقل کنترل این که آیا اپل واقع از این سیستم اسکن هوشمند تنها برای مقابله با هرزه نگاری کودکان استفاده می نماید یا سیستم مورد اشاره ابزاری در دست دولت هایی مانند آمریکا برای تشدید کنترل و جاسوسی مجازی می شود، ممکن نیست.
اپل در واکنش به این انتقادهای فزاینده می گوید در آینده به محققان امنیتی ثالث اجازه می دهد تا ادعاهای آنرا بررسی و راستی آزمایی کنند، اما هنوز معلوم نیست این دسترسی چه زمانی ایجاد می شود، چونکه اپل تصریح کرده که زمان بیشتری برای ایجاد تغییرات در سیستم اسکن هوشمند ضد هرزه نگاری آن نیاز است.
این سیستم اسکن با بررسی و تحلیل تصاویر ذخیره شده بر روی سرویسهای کلود شرکت اپل مشخص می کند آیا کاربران از این خدمات مانند آی کلود برای ذخیره تصاویر هرزه نگاری کودکان بهره برده اند یا خیر. تاکنون یک پزشک متخلف در آمریکا با استفاده از همین فناوری شناسایی و دستگیر شده است.
اپل افزوده که برای جمع آوری بازخوردهای استفاده از این سیستم و ارتقای قابلیت های آن احتیاج به گذشت زمان دارد و ملاحظات و نظرات مشتریان، گروه های مدافع حقوق مدنی و سایر پژوهشگران را در نظر می گیرد. مقرر است این توانایی در آینده بر روی آیفون، آی پد، کامپیوتر های مک و غیره فعال شود.

منبع:

دسته‌ها