یک شرکت تبلیغاتی کپی چهره افراد را می خرد!

یک شرکت تبلیغاتی می خواهد کپی چهره افراد را برای بهره گیری در فناوری جعل عمیق(دیپ فیک) در تبلیغات خریداری کند و اگر همه چیز خوب پیش برود، راهی مناسب برای کسب درآمد خواهد بود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، طبق گزارش اخیر پایگاه MIT Technology Review، یک استارتاپ می خواهد یک نسخه دیجیتالی عمیق از چهره افراد را خریداری کند که از راه آن نرم افزارهای هوش مصنوعی، محصولات و خدمات آموزشی را به مردم می فروشد.
تابحال این شرکت تقریباً ۱۰۰ چهره ترکیبی دارد و می خواهد به آنها اضافه کند. ضمن این که برای فروش چهره خود و استفاده در تبلیغات جعل عمیق، نیازی به چهره زیبا در حد یک مدل نیست.
“ناتالی مونبیوت” از این شرکت می گوید: ما صف افرادی را داریم که برای تبدیل شدن به این شخصیت های تبلیغاتی مشتاق هستند. برای پیوستن به این ارتش کوچک چهره های بدون مغز در دنیای بازاریابی، علاقه مندان می توانند در وب سایت این شرکت درخواست خویش را ثبت کنند و مشخصات اینستاگرام، آدرس ایمیل و نام واقعی خویش را ارسال نمایند.
این شرکت از این جهت به دنبال چهره های شبیه به مدلها نیست که می خواهد از مجموعه متنوعی از چهره ها در هر سن، جنس و نژادی استفاده نماید.
این شرکت در صورت انتخاب چهره فردی، از آن چهره درحال صحبت کردن و بروز احساسات مختلف و حالات چهره متفاوت با پس زمینه صفحه سبز و یک دوربین با وضوح بالا فیلم می گیرد. سپس نسخه چهره شبیه سازی شده را به یک سیستم هوش مصنوعی تغذیه می کند که سبب ایجاد شخصیتی ترکیبی می شود که این شرکت می تواند با استفاده از آن هر آنچه می خواهد، بفروشد.
این پروژه معروف به “Hour One” تابحال صداهایی را با هوش مصنوعی تولید کرده است که با ویدیوی چهره ها مطابقت دارد که تفاوت زیادی با نرم افزار تبدیل متن به گفتار توسط هوش مصنوعی، ندارد.
هم اکنون این استارتاپ می گوید که با بیشتر از ۴۰ مشتری همچون شرکتهای تجارت الکترونیک، سرگرمی، املاک و سلامت دیجیتال کار می کند.
این استارتاپ هوش مصنوعی همینطور می تواند به مشتری های خود یک بسته ویژه عرضه نماید که در آن صدای صداپیشه های حرفه ای روی چهره های ترکیبی مردم قرار می گیرد.
یکی از مشتریان این پروژه، موسسه ای به نام “برلیتز” است که یک موسسه آموزش زبان های بین المللی است که دوره های ویدیویی تحت هدایت معلم را برای ده ها زبان مختلف عرضه می دهد. “برلیتز” از این پروژه برای افزایش تعداد ویدیوهای تبلیغاتی و آموزشی خود استفاده می نماید، چون که در استفاده از استعداد انسانی و بدون کمک گرفتن از هوش مصنوعی گرفتار مشکل شد و به ورطه تکرار افتاد.
این پروژه یک معامله برد-برد برای همه افراد درگیر و یک گام تاریخی در استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی در بخش خصوصی است. اما مانند هر فناوری جدیدی، یک جنبه تاریک هم دارد. بدیهی است که این استارتاپ هوش مصنوعی دارای سیاست های اخلاقی خود است، اما سیستمی که امنیت اطلاعات را محافظت می کند، ضعیف است که باید تقویت شود.

منبع:

دسته‌ها