رونمایی از بزرگترین توربین بادی جهان

یک شرکت چینی از بزرگترین توربین بادی جهان با توانایی تأمین نیروی سالانه ۲۰ هزار خانه و کاهش ۱.۶ میلیون تن انتشار کربن در طول عمر خود رونمایی نمود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، با افزایش تقاضا برای انرژی پاک، همگام با توسعه مزارع خورشیدی، شاهد جهش در توسعه توربین های بادی هستیم.
چند ماه پیش خبر از یک توربین بادی آمد که می تواند انرژی مورد نیاز یک خانه را فقط با یک چرخش به مدت دو روز تأمین کند.
حالا یک شرکت چینی از بزرگترین توربین بادی جهان رونمایی کرده است که می تواند سالانه ۲۰ هزار خانوار را تغذیه کند.
برپایه برآوردهای اداره اطلاعات انرژی(EIA)، هزینه تولید انرژی از سایت های ساحلی ۳۱ دلار به ازای هر مگاوات ساعت است که با تولید از منابع انرژی خورشیدی و زمین گرمایی قابل مقایسه است. با این وجود هنگامی که این تاسیسات را در ساحل می سازید، هزینه های بالای ساخت آن، هزینه هر مگاوات ساعت را به ۱۱۵ دلار بالا می برد.
حالا همینطور که کشورها به دنبال کاهش هزینه های ساخت هستند، ساخت توربین های بادی بزرگتر که ظرفیت تولید بالاتری را عرضه می دهند، یک راه چاره است.
شرکت “مینگ یانگ اسمارت انرژی” مستقر در چین، از یک توربین بادی ۱۶ مگاواتی رونمایی کرده است که بعنوان بزرگترین توربین بادی جهان شناخته می شود.
این توربین ۱۶ مگاواتی “MySE ۱۶.۰-۲۴۲” نام دارد و قطر آن ۲۴۲ متر است. طول هر تیغه آن ۱۱۸ متر است و مساحتی در حدود ۴۶ هزار متر مربع را در بر می گیرد. قطر موتور این توربین در مقایسه با مدل قبلی ۱۱ مگاواتی خود معروف به “mySE ۱۱.۰” تنها ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است. با این وجود این شرکت ادعا می کند که توان تولیدی آن ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
انتظار می رود هر یک از این توربین ها سالانه ۸۰ هزار مگاوات ساعت برق تولید نماید که برای تأمین انرژی ۲۰ هزار خانوار کافی است. علاوه بر این، هر توربین از انتشار ۱.۶ میلیون تن کربن دی اکسید در طول عمر ۲۵ ساله خود جلوگیری می کند.
این شرکت می گوید سعی شده تا جرم این توربین افزایش چندانی پیدا نکند که این امر هزینه های ساخت و ساز را در مقایسه با سایر توربین های بادی می کاهد.
این شرکت همینطور ادعا می کند که تجهیزات الکترونیکی قدرت و ترانسفورماتور را برای کمک به تعمیر و نگهداری آسان به محفظه توربین منتقل کرده است. علاوه بر این، محفظه آنرا باردیگر طراحی نموده است که هم اکنون یک سیستم هوا بسته است و به صورت داخلی خنک می شود و در عین حال در مقابل خوردگی مقاوم است.
پیشبینی می شود نمونه اولیه این توربین در سال ۲۰۲۲ به صورت نصب شده در کف دریا یا بر روی یک پایه شناور راه اندازی شود.

منبع:

دسته‌ها