ناسا در جستجوی کشف ناشناخته های سیاره زهره

به گزارش خرید بک لینک ناسا به تازگی در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار ویدیویی به بررسی مأموریت ˮداوینچیˮ(DAVINCI) پرداخته است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا، ناسا درباره این مأموریت اظهار داشت: چه چیزی در پشت پرده فضای سیاره زهره وجود دارد؟ جهت بررسی این امر، مأموریت داوینچی ما یک کاوشگر مجهز به مجموعه ای از ابزار و همینطور یک دوربین برای ثبت تصاویر سه بعدی و نمای نزدیک از کوه های ناهموار زهره به سطح این سیاره ارسال خواهد نمود.
دانشمندان حوزه فضا کوشش می کنند با اکتشاف در سیاره زهره، به بررسی جو آن بپردازند و امکان سکونت را در آن ارزیابی کنند. سوالات خیلی از گذشته تابحال درباره نحوه شکل گیری و تکامل این سیاره و این که آیا در گذشته در سطح آن آب مایع قرار داشته یا نه وجود داشته است. ناسا به تازگی دو مأموریت جدید به نامهای “داوینچی پلاس”(DAVINCI+) و “وریتاس”(VERITAS) را جهت بررسی نزدیکترین همسایه سیاره زمین یعنی سیاره زهره برگزیده است. ناسا تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه هر مأموریت اعطا می کند. انتظار می رود که هر یک از این دو مأموریت در بازه زمانی ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ پرتاب شوند.
در طول این مأموریت کوتاه مدت، کاوشگر کروی “داوینچی پلاس” از یک چتر نجات استفاده می نماید تا به آهستگی بر روی سطح سیاره زهره فرود بیاید و طی این مدت اندازه گیری های مختلفی را انجام خواهد داد. برای مثال این کاوشگر تلاش خواهد نمود تا اثر گازهای نجیب مانند زنون که می تواند درک آنها از فعالیتهای هیدرولوژیکی و آتشفشانی سیاره زهره در گذشته را افزایش دهد، کشف کند.
ابزارهایی که بر روی کاوشگر “داوینچی پلاس” نصب می شوند، قادر به محافظت از این کاوشگر در مقابل گرما و فشار عظیم این سیاره خواهند بود. این ابزارها شامل یک دوربین است و علامت پلاس در نام این پروژه هم به علت وجود آن است.
علاوه بر این، مأموریت مذکور نخستین تصاویر با وضوح بالا از خصوصیت های منحصر به فرد زمین شناسی در زهره معروف به “tesserae” را که امکان دارد قابل مقایسه با قاره های زمین باشد و نشان دهنده این باشد که سیاره زهره دارای زمین ساخت صفحه ای است، خواهد فرستاد. این نخستین مأموریت تحت هدایت ایالات متحده در جو زهره از سال ۱۹۷۸ است و نتایج حاصل از آن می تواند درک محققان از سیاره را افزایش دهد. کاوشگر یاد شده، روی یکی از این نواحی مرتفع معروف به Alpha Regio فرود خواهد آمد و هنگام فرود آمدن، حدود ۵۰۰ عکس خواهد گرفت.
“آژانس فضایی اروپا” هم می خواهد بین سالهای ۲۰۳۱ و ۲۰۳۳، مدارگرد جدیدی را به سیاره زهره پرتاب کند. “آژانس فضایی اروپا” مقرر است مدارگرد خود معروف به “EnVision” را به این سیاره بفرستد تا دلیل تفاوت آن با زمین را مورد بررسی قرار دهد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع:

دسته‌ها