حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۶۰ دستور اجرایی بایدن شرکتهای فناوری را هدف گرفت

به گزارش خرید بک لینک رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی جدیدی را امضا کرده که طبق آن قوانین بی طرفی نت باردیگر احیا و رفتارهای انحصارگرایانه شرکتهای فناوری بررسی دقیق می شوند.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از ورج، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی برای ترویج رقابت امضا کرده که مفاد آن به صورت خاص صنعت فناوری را هدف گرفته است.
این دستور از سازمان های دولتی آمریکا مانند کمیسیون فدرال ارتباطات و کمیسیون فدرال تجارت می خواهد ۷۲ بند را اجرا کنند. این بندها شامل احیای قوانین در ارتباط با «بی طرفی نت» (net neutrality)، ایجاد قانون جهت «حق تعمیر دستگاه ها» برای کاربران و بررسی های دقیق و موشکافانه درباره رفتارهای انحصارگرایانه شرکتهای فناوری است.
بایدن در کنفرانس خبری قبل از امضای این دستور به چند ماده از آن هم اشاره نمود. طبق یکی از این موارد، کمیسیون فدرال تجارت موظف است قوانین غیر رقابتی شرکت ها در مورد محدود کردن توانایی تغییر شغل کارگران را ممنوع کند. این نوع از سیاست گذاری ها بخصوص در شرکتهای فناوری معمول است.
علاوه بر این، دستور اجرایی بایدن شامل تغییراتی است تا مشترکان اپراتورهای همراه گزینه های انتخابی و سرویسهای بهتری دریافت نمایند. در همین راستا کمیسیون فدرال ارتباطات باید اپراتورهای اینترنت را ملزم کند قیمت ها و طرح هایی که در اختیار مشترکان قرار می دهند را گزارش کنند، اجازه ندهد اپراتورهای اینترنت با مالکان ساختمان ها قراردادهایی امضا کنند که سرویسهای اینترنت انتخابی مشترکان را محدود می کند و علاوه بر آن دستور مذکور قوانین بی طرفی نت را باردیگر احیا می کند.
از سوی دیگر حق تعمیر دستگاه ها هم یکی از مواردی است که در دستور جدید بایدن ذکر شده است. در همین راستا از کمیسیون فدرال تجارت خواسته شده تا اجازه ندهد تولید کنندگان قدرتمند تجهیزات توانایی مصرف کنندگان برای تعمیر دستگاه هایشان در فروشگاه های تعمیراتی را محدود کنند.
طبق گزارش رسانه ها دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا بسیار وسیع است و شامل تمام دستگاههای الکترونیکی می شود.
در کنار این موارد به نظر می آید این دستورالعمل به صورت خاص خواهان بررسی های موشکافانه تر درباره فرآیند ادغام شرکت ها و بخصوص موارد خرید مؤسسات توسط پلت فرم های اینترنتی بزرگ است. در فرآیند بررسی باید به ادغام های سریالی، خرید رقبای تازه کار، جمع آوری اطلاعات و تاثیر آن بر حریم خصوصی کاربران پرداخته شود.

منبع:

دسته‌ها