معاون وزیر ارتباطات: چالش ستاندن کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها حل شد

به گزارش خرید بک لینک معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: چالش ستاندن کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها با همکاری سازمان تامین اجتماعی حل شد و دیگر نیازی به پیگیری موردی نیست.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از مهر، امیر ناظمی در اینستاگرام با اعلان اینکه با صدور بخشنامه از طرف سازمان تامین اجتماعی، تیم هایی که در محل کار اشتراکی فعالیت دارند کد کارگاه اختصاصی خواهند داشت، گفت: توسعه چه بصورت کلان و چه بصورت بخشی، فرآیندی زمان بر است. واقعیت آنست که برای چالش های ایران امروز چاره سریع و اکسیرهایی که یک شبه یا چند ساله وضعیت ما را به سامان کنند، وجود ندارد. وی با اعلان اینکه شاید چالش اصلی باور همین واقعیت است که فاصله ما از وضعیت مطلوب بیش از برآورد فعلی است، افزود: چالش های بزرگی که حالا وجود دارند، نیازمند هزاران اصلاح کوچک، اما هم راستا و هم افزا است و البته چندین اصلاح بزرگ. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اشاره کرد: بااینکه بخش اقتصاد دیجیتال در همین سالهای رکود اقتصادی، پر رشدترین بخش اقتصادی بود و برخلاف سایر حوزه ها که سهم بالایی از رانت ها را هم داشتند، اکوسیستم استارت آپی رشد مثبت داشت اما بخش عمده ای از چالش هایش در همان مسائل بزرگ و خارج از بخش گره خورده است. وی با اعلان اینکه رویه های سنتی و قدیمی نهادهای مختلف هر کدام می توانستند قسمتی از چالش باشند، افزود: شاید بیمه و مالیات دو بخشی بودند که سهم عمده در این نارضایتی ها داشتند. بنا بر این جلسات مداوم با هر دو نهاد در همه سال ها ادامه داشت. ناظمی اظهار داشت: تلاش ما آن بود که یکی یکی رویه های سنتی را با این بخش نوآمده آشتی دهیم. مثلاً برای همین بیمه لازم بود تا مفهوم فریلنسینگ به رسمیت شناخته شود، یا عدم نیاز به پرداخت سهم بیمه برای استارت آپی که همه سهامدار هستند و یا مساله کارورزی (اینترنشیپ)، دورکاری یا فضاهای کار اشتراکی یا شتاب دهنده که چندین شرکت یا گروه در یک مکان مشغول فعالیت هستند. وی اشاره کرد: هر کدام از این مسائل شاید کامل کامل حل نشده باشد، اما بخش عمده ای از چالش هایی که چند سال پیش وجود داشت حالا حل شده است.
ناظمی اضافه کرد: هفته پیش یکی دیگر از مسائل مورد چالش نیز نهایتاً منجر به صدور بخشنامه شد. خوشحال شدم که گاهی پیگیری یک مساله و هم دلی نهاد دیگر می تواند منجر به تغییرات کلیدی شود. بر طبق این بخشنامه چالش ستاندن کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها حل می شود و دیگر نیاز به پیگیری موردی نیست؛ بلکه یک سازوکار معین برایش تعیین شده است. معاون وزیر ارتباطات افزود: البته می دانم با این تغییر هنوز انبوهی از مشکلات پیش رو قرار دارد؛ اما چاره توسعه ایران، تداوم و تسریع این تصحیح ها است. در این چند سال با هر بخش نامه، قسمتی از چالش ها برای قسمتی از کسب وکارها حل شد و هنوز خیلی از چالش ها هم باقی مانده است. وی با ابراز تشکر از سازمان تامین اجتماعی که با وجود بروکراسی ایستا و سنگینی که به ارث رسیده از دهه ها پیش تلاش می کند تا برای آینده آماده شود، اضافه کرد: البته می دانم که چالش های مالی این سازمان چنان بزرگ است که ناخودآگاه این مسائل به ظاهر خرد (و در حقیقت آینده ساز) از اولویت خارج می شود.

منبع:

دسته‌ها