تلاش ناسا برای احیای هابل ادامه دارد

خرید بک لینک: ناسا بعد از انجام مجموعه آزمایش های دیگری در ایام ۲۳ و ۲۴ ژوئن(دوم و سوم تیر) همچنان به دنبال یافتن مشکل در کامپیوتر ی تلسکوپ فضایی هابل است.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، کامپیوتر ی این تلسکوپ در روز ۱۳ ژوئن(۲۳ خرداد) به مشکل خورد و جمع آوری داده های علمی توسط این تلسکوپ متوقف گردید.
“هابل” و تجهیزاتش در وضعیت خوبی قرار دارند و در وضعیت ایمنی هستند.
این تلسکوپ دارای دو کامپیوتر است که یکی از آنها بعنوان پشتیبان عمل می کند. این کامپیوتر ها قطعات سخت افزاری زیادی دارند از جمله: ماژول پردازش مرکزی که دستوراتی که ابزارها را کنترل می کنند را پردازش می کند، یک رابط استاندارد که میان ماژول مرکزی و سایر بخش ها ارتباط برقرار می کند، یک گذرگاه ارتباطی که دارای خطوطی است که سیگنال ها و داده ها در آن بین سخت افزارها جابه جا می شوند و یک ماژول حافظه فعال که دستورات عملیاتی را ذخیره می کند و سه ماژول پشتیبان.
آزمایش های انجام شده در تاریخ ۲۳ و ۲۴ ژوئن شامل روشن کردن کامپیوتر ی پشتیبان برای نخستین بار در فضا بود. این آزمایش ها نشان داد که مجموعی از این قطعات سخت افزاری کامپیوتر های اصلی و پشتیبان همگی خطای یکسانی را بروز می دهند. دستورات برای خواندن حافظه و نوشتن آن نیز موفقیت آمیز نبود.
از آنجائیکه بعید بنظر می رسد همه ی سخت افزارها به مشکل خورده باشند این گروه حالا درحال بررسی سخت افزارهای دیگری است که ممکنست که این خطا ناشی از آنها باشد. آنها همین طور نگاهی به تنظیم کننده نیرو خواهند داشت تا ولتاژی که به سخت افزارها می رسد را بررسی نمایند. تنظیم کننده ی نیرو به برقراری یک ولتاژ ثابت کمک می نماید.
در هفته آتی پژوهشگران به بررسی سخت افزارهای دیگری خواهند پرداخت و اگر این سخت افزارها یا تنظیم کننده نیرو مشکلی داشته باشند سخت افزار یا تنظیم کننده پشتیبان را فعال خواهند کرد.

منبع:

دسته‌ها