منوی باز فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی!

خرید بک لینک: فضانوردان ماموریت ˮ۱۲ Shenzhouˮ چین که بتازگی زمین را به مقصد ایستگاه فضایی درحال ساخت چین ترک کردند، در آنجا می توانند نه فقط لذت زندگی در وضعیت ریزگرانش را تجربه کنند بلکه غذاهای مورد علاقه خودرا نیز مصرف کنند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فضانوردان ماموریت “۱۲ Shenzhou” چین در مدت سه ماه اقامت خود در مدار می توانند وعده های غذایی خودرا از بین بیش از ۱۲۰ نوع غذا انتخاب کنند.
سه فضانورد به اسامی نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo) در ۱۷ ژوئن وارد ماژول ایستگاه فضایی تیانه شدند و الان به تجهیزات موجود در فضاپیمای باری تیانژو ۲ که در تاریخ ۲۹ مه پرتاب شد، دسترسی پیدا کرده اند. در بین ۶.۸ تن موادی که این فضاپیما به فضا برده است، طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی شامل انواع چای، آب میوه و سوپ قرار دارد. این فضاپیما همین طور حامل چند کولر برای ذخیره میوه ها و سبزیجات تازه بود.
مقرر است این سه فضانورد چینی در مدت اقامت خود در آنجا انواع آزمایشات و کارهای نگهداری را انجام دهند.
تیانه یکی از سه بخش اصلی نخستین ایستگاه فضایی توسعه یافته چین است که با ایستگاه فضایی بین المللی رقابت می کند. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در صورتیکه انتظار می رود ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود اختتام دهد.
فضانوردان چینی در ماژول تیانه ایستگاه فضایی تیانگونگ ۱۲۰ نوع غذا برای انتخاب در زمان صرف غذا دارند. در اینجا یک تصویر از یکی از فضانوردان که درحال نوشیدن یکی از نوشیدنی ها است قابل مشاهده می باشد.
“هوانگ ویفن”(Huang Weifen) مربی اصلی فضانورد چین به ایستگاه تلویزیونی CCTV متعلق به دولت چین اظهار داشت: غذاها به طور معمول جامد، بدون استخوان و در قطعات کوچک و متناسب با سلیقه شخصی فضانوردان انتخاب می شوند. وعده های غذایی شامل گوشت خوک خرد شده در سس سیر، مرغ کونگ پائو، گوشت گاو فلفل سیاه، ترشی کلم و گوشت خوک خرد شده و بسیاری غذا دیگر است.
هوانگ اظهار داشت: ما همین طور این ایستگاه فضایی را به آشپزخانه و اجاق مایکروویو مجهز کرده ایم، بدین سبب فضانوردان روش های بیشتری برای گرم کردن غذا دارند. آنها می توانند هر زمان که بخواهند غذای گرم داشته باشند.
بنابر گزارش ها فضانوردان از چاشنی هایی مانند سس گوشت خوک و سس فلفل سیچوان برای کمک به سازگاری با از دست دادن موقتی حس چشایی در وضعیت ریزگرانش استفاده می نمایند.

منبع:

دسته‌ها