نصب آرایه خورشیدی رول شونده در ایستگاه فضایی بین المللی بعلاوه فیلم

خرید بک لینک: دو فضانورد آرایه های خورشیدی جدید رول شونده ایستگاه فضایی بین المللی را با موفقیت نصب کردند.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فضانورد ناسا، شین کیمبرو(Shane Kimbrough) و توماس پسکه(Thomas Pesquet) فرانسوی از آژانس فضایی اروپا در ضمن یک ماموریت شش ساعت و ۲۸ دقیقه ای در روز یکشنبه ۲۰ ژوئن(۳۰ خرداد) نخستین آرایه خورشیدی رول شونده (iROSA) را نصب کردند.
این ماموریت در پی ماموریت روز چهارشنبه انجام شد که به سبب مشکلاتی روند کار متوقف شده بود و فضانوردان در پیاده روی فضایی روز چهارشنبه موفق به باز کردن کامل این آرایه خورشیدی نشده بودند.

ایستگاه فضایی بین المللی هشت آرایه خورشیدی دیگر نیز دارد که از آن جا که عمر مفید ۱۵ ساله خودرا طی کرده اند کارایی آنها درحال کم شدن است. آرایه های خورشیدی جدید در جلوی شش آرایه ی قدیمی نصب می شوند. به روز رسانی این سیستم می تواند ۲۰ تا ۳۰ درصد منابع تامین برق این ایستگاه را افزایش دهد.
آرایه های خورشیدی انرژی مورد نیاز برای ایستگاه فضایی را فراهم می کنند. نخستین آرایه خورشیدی در سال ۲۰۰۰ در این ایستگاه نصب گردید.
نخستین سری آرایه های خورشیدی جدید توسط فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی ارسال شد و در تاریخ پنج ژوئن به مقصد رسید.
آرایه خورشیدی ۱۹ متری جدید برخلاف آرایه های قدیمی برای نصب شدن نیازی به موتور نداشت بعد از آن که پسکه دو پیچ آخر را آزاد کرد این آرایه باز شد.
این آرایه جدید علاوه بر انرژی رسانی به ایستگاه فضایی نوعی آزمایش برای ایستگاه فضایی دروازه ی ماه ناسا هستند و مقرر است روزی ازراه دور در این ایستگاه نصب شوند.
کیمبرو و پسکه حالا برای نصب دومین آرایه در روز جمعه ۲۵ ژوئن(۴ تیر) آماده می شوند.
پیاده روی فضایی روز یکشنبه ۲۴۰ امین پیاده روی فضایی در این ایستگاه و هشتمین پیاده روی کیمبرو و چهارمین پیاده روی فضایی پسکه بود. این پیاده روی در ساعت ۷: ۴۲ دقیقه بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی شروع شد و در ساعت ۲: ۱۰ دقیقه ظهر به پایان رسید.
کیمبرو تا حالا ۵۲ ساعت و ۴۳ دقیقه و پسکه ۲۶ ساعت و ۱۵ دقیقه پیاده روی فضایی داشته اند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع:

دسته‌ها