آماده سازی پیشرانه سوپر هوی برای نخستین سفر استارشیپ به مدار

خرید بک لینک: اسپیس ایکس برای انجام بلندپروازانه ترین آزمایش خود تاکنون آماده می شود.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ماه گذشته، یک نمونه ی اولیه موشک استارشیپ یک آزمایش پرواز در ارتفاع بالا را با موفقیت به انتها رساند. موشک SN۱۵ توانست ۱۰ کیلومتر در آسمان اوج گرفته و سپس بر روی سکو با موفقیت فرود بیاید.
اما این شرکت حتی قبل از آن که به این موفقیت برسد درحال برنامه ریزی برای ارسال یک استارشیپ به مدار زمین بود. بطور مثال در ماه مارس ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت در توییتی اعلام نمود که مقرر است در ماه ژوئیه یک موشک استارشیپ به مدار زمین بفرستد. در این ماموریت از دو ابزار چند بار مصرف استارشیپ همچون پیشران های مرحله اول موسوم به “سوپر هوی” استفاده خواهد شد.
“سوپر هوی” در آزمایش پرواز موفقیت آمیز قبلی مورد استفاده قرار نگرفت و تنها دارای سه موتور رپتور بود. آخرین نمونه ی استارشیپ شش موتور رپتور خواهد داشت.
مقرر است استارشیپ سوپرهوی از تاسیسات اسپیس ایکس پرتاب شود و پیشرانه مرحله اول آن بعد از شش دقیقه در خلیج مکزیک فرود بیاید و بخش بالایی آن به مدار زمین خواهد رفت و در نهایت در فاصله ی صد کیلومتری ساحل شمال غربی جزیره ی کاوای(Kauai) هاوایی فرود می آید.
بنظر می رسد ساخت پیشرانه “سوپر هوی” به خوبی در حال انجام می باشد. در روز سه شنبه ۱۵ ژوئن ایلان ماسک تصویری از دو بخش بزرگ موشک منتشر نمود که درحال وصل شدن به یکدیگر بودند.
اسپیس ایکس هنوز روز مشخصی برای انجام این آزمایش مشخص نکرده است اما به احتمال زیاد این پرتاب در اوایل ماه ژوئیه اتفاق نخواهد افتاد.
به قول سی ان ان یک بررسی زیست محیطی درحال انجام بر روی استارشیپ است و ممکنست باتوجه به نتایج آن نیاز به انجام بررسی های دقیق تری باشد و تنها بعد از اختتام این بررسی ها اداره هوانوردی فدرال مجوز این پرتاب را صادر خواهدنمود. این بررسی ها تا اوایل ماه ژوئیه به انتها نمی رسد.

منبع:

دسته‌ها