نظر فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه نیچر درباره ارتباط با فرازمینی ها

خرید بک لینک: یک فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه علم ˮنیچرˮ هشدار می دهد که ارتباط با بیگانگان می تواند بر تمام حیات روی زمین مهر اختتام بزند و شاید ما باید پیش از این که خیلی دیر شود، دست از کوشش برای ارتباط گرفتن با آنها برداریم.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، سال گذشته وزارت دفاع ایالات متحده از فیلم های مادون قرمز ضبط شده توسط نیروی دریایی این کشور که مشاهده “پدیده های هوایی ناشناخته” گوناگون را به تصویر می کشید، رونمایی نمود. این اشیاء پرنده ناشناس نوعی هواپیما یا فضاپیما بودند که به نظر می رسید قوانین اساسی فیزیک را نقض می کنند. بااینکه بعید است که این اشیای پرنده ناشناس بجای روسیه یا چین متعلق به فرازمینی ها باشند، اما زمینی بودن آنها ممکنست برای انسان ها بهتر از تماس احتمالی با یک فناوری و تمدن فرازمینی باشد.
یک اظهار نظر جدید از “مارک بوکانان”(Mark Buchanan) سردبیر سابق نشریه “نیچر” هشدار می دهد که انسان ها باید در مرحله تکاملی فعلی، از تماس با بیگانگان پرهیز کنند.
وی در مقاله ای در روزنامه “واشنگتن پست” نوشت: همه ما باید سپاسگزار باشیم که هنوز هیچ مدرکی در رابطه با تمدن های بیگانه نداریم.
بوکانان اضافه کرد: کوشش برای برقراری ارتباط با فرازمینی ها، در صورت وجود، می تواند برای ما بسیار خطرناک باشد.
“بوکانان” اینطور فکر می کند که اگر می خواهیم با نژادهای پیشرفته بیگانه تماس برقرار نماییم، باید بسیار با احتیاط عمل نماییم.
وی اظهار داشت: جستجوی بیگانگان به مرحله ای از پیچیدگی های فناوری و خطرات در رابطه با آن رسیده است که نیاز به تنظیم دقیق قوانین و مقررات در سطح ملی و بین المللی دارد.
از نظر وی، اقدامات نسنجیده یک فرد در این مساله می تواند اثرات بسیار بزرگی را برای کل نژاد بشر بوجود آورد و حتی بطور کلی بر زندگی روی زمین اختتام دهد.
به عبارت دیگر، “بوکانان” فکر می کند که ما نباید آینده بشریت را به مشتی ستاره شناس رادیویی بسپاریم که با ارسال امواج رادیویی و کوشش برای ارتباط با بیگانگان، زندگی ما را به خطر بیاندازند.
از آنجائیکه منظومه شمسی ما در مقیاس های کیهانی نسبتاً جوان است، “بوکانان” فکر می کند تمدن های دیگر در کیهان ممکنست از نظر تکامل فرهنگی و فناوری میلیونها سال جلوتر از ما باشند. البته او بیراه نمی گوید، چونکه تاریخ نشان داده هنگامی که یک تمدن پیشرفته با یک تمدن نسبتاً بدوی روبرو شده است، دومی سرانجام خوشی نداشته و باتوجه به خطرات تماس اول با یک نژاد بیگانه که احیانا بسیار پیشرفته و قدرتمند نیز هست، “بوکانان” فکر می کند که فعلا صبر کردن برای شناسایی زندگی فرازمینی عاقلانه تر است.
وی می گوید پیش از این که اقدامات بیشتری در صحنه میان ستاره ای انجام دهیم، ما بعنوان یک جامعه جهانی باید رویکرد های مشخصی را برای سناریوهای مختلف در نظر بگیریم و مقررات شایسته را تدوین نماییم.
فیزیکدان دیگری که شهرت بسیار بیشتری دارد نیز به جامعه جهانی در مورد عواقب احتمالی ارتباط سریع با بیگانگان هشدار داده است. “استیون هاوکینگ”، فیزیکدان فقید در ژوئیه سال ۲۰۱۷ نگرانی های عمیق خودرا در مورد گزاره ارتباط انسان با زندگی فرازمینی ابراز کرد.
این فیزیکدان فقید در مستندی به نام “مکان های مورد علاقه استیون هاوکینگ” توضیح داد: ممکنست روزی سیگنالی از چنین سیاره ای دریافت نماییم، اما باید مواظب باشیم و در پاسخ دادن به آن محتاط عمل نماییم. ملاقات با یک تمدن پیشرفته می تواند مانند رودررویی بومیان آمریکایی با “کریستوف کلمب” باشد.
البته این احتمال وجود دارد که نخستین تماس با یک نژاد بیگانه کاملاً بی خطر باشد. شاید یک یا چند نژاد بیگانه پیشرفته وجود داشته باشد که با ما دوستانه برخورد کنند، این نا ممکن نیست، اما تاریخ نشان میدهد که رفتار جوامع روی زمین با یکدیگر اینطور نبوده است.

منبع:

دسته‌ها