وقوع خورشیدگرفتگی حلقه آتش در روز پنجشنبه

در نخستین خورشید گرفتگی سالجاری ماه به صورت کامل خورشید را پنهان خواهد نمود و تنها حلقه ای آتشین از آن باقی خواهد گذاشت.
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، خورشید گرفتگی در بامداد روز ۱۰ ژوئن(۲۰ خرداد) رخ خواهد داد و به نقل از ناسا این خورشید گرفتگی معروف به حلقه ی آتش تنها در چندین منطقه همچون بخش هایی از کانادا، گرینلند و شمال روسیه قابل مشاهده می باشد.
با این وجود خورشید گرفتگی جزئی در بیشتر مناطق نیمکره ی شمالی زمین همچون بخش هایی از شرق ایالات متحده آمریکا، شمال آلاسکا، بیشتر مناطق کانادا، بخش هایی از کارائیب، اروپا، آسیا و شمال آفریقا قابل رویت خواهد بود.
خورشیدگرفتگی زمانی رخ می دهد که ماه در بین زمین و خورشید قرار می گیرد و مانع رسیدن نور خورشید به زمین می شود. هنگام وقوع خورشیدگرفتی حلقوی، ماه به اندازه ای از زمین فاصله دارد که قادر به پنهان کردن کامل خورشید نیست و حلقه ای از نور خورشید از اطراف ماه قابل مشاهده می باشد.

به نقل از “EarthSky” خورشید گرفتگی روز پنجشنبه به مدت ۱۰۰ دقیقه ادامه خواهد داشت و با طلوع آفتاب در اونتاریو، کانادا شروع می شود و در ساعت ۶: ۴۱ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۵: ۱۱ به وقت تهران) در گرینلند شمالی به اوج خود می رسد و در شمال شرقی سیبری غروب کرده، تمام می شود.
مرحله ی حلقه ی آتش، یعنی زمانی که ماه ۸۹ درصد خورشید را می پوشاند به مدت ۳ دقیقه و ۵۱ ثانیه طول خواهد کشید.
خورشید گرفتگی روز پنجشنبه کامل نیست ازاین رو نباید با چشم غیرمسلح به آن خیره شد.

منبع:

دسته‌ها