ایلان ماسک: هر ۴۸ ساعت یک رپتور می سازیم

خرید بک لینک هر ۴۸ ساعت یک رپتور می سازیم
به گزارش خرید بک لینک به نقل از ایسنا و به نقل از بیزنس اینسایدر، موتورهای موشکی “رپتور” منبع قدرت موشک “استارشیپ”(Starship) هستند که انتظار می رود فرود بعدی روی کره ماه را محقق کند.
“ایلان ماسک” باردیگر به شرکت رقیب خود در این حوزه یعنی “بلو اوریجین”(Blue Origin) و رئیس آن “جف بزوس” طعنه زد و اعلام نمود که شرکت وی توانایی تولید یک موتور “رپتور” را در هر ۴۸ ساعت دارد.
وی در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت: تولید رپتور به صورت هر ۴۸ ساعت یک مرتبه درحال نزدیک شدن است.
این موتورهای میان سیاره ای که در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند و قادر به تولید ۵۰۰ هزار پوند نیروی رانش هستند، کلید برنامه “اسپیس ایکس” برای کمک به ناسا برای بازگشت به ماه و سپس حرکت به سمت مریخ هستند.
انتظار می رود قدرت دیوانه وار رپتورها، موشک “استارشیپ” را که مقرر است فرودگر بعدی روی کره ماه باشد، به این تنها قمر کره زمین برساند.
ناسا در ماه آوریل شرکت “اسپیس ایکس” را بعنوان تنها شریک خود برای برنامه بازگشت به ماه معروف به “آرتمیس”(Artemis) برگزید، اما کار در اواخر آوریل به علت انتظار جهت بررسی دولت بعد از اعتراض یک متقاضی دیگر یعنی شرکت “بلو اوریجین” متوقف گردید.
“ماسک” اظهار داشت: پیشران اصلی موشک “استارشیپ” توسط ۲۹ موتور رپتور تأمین نیرو خواهد شد. این میزان در اواخر سال جاری همراه با افزایش قدرت رانش در هر موتور به ۳۲ عدد افزایش خواهد یافت. هدف طولانی مدت ما رسیدن به قدرت رانش بیشتر از ۷۵۰۰ تن است.
برخی کارشناسان در صنعت فضایی و دولت آمریکا از انفجار نمونه های اولیه “استارشیپ” در حین پروازهای آزمایشی ابراز نگرانی کرده اند و این نگرانی ها توسط “بلو اوریجین” برجسته و تکرار می شود.

دسته‌ها