شناسایی صدمه پذیری خطرناک امنیتی در ادوب ریدر

به گزارش خرید بک لینک شرکت ادوب از شناسایی صدمه پذیری خطرناک امنیتی در نرم افزار پرکاربرد ادوب ریدر اطلاع داده و وصله های امنیتی برای حل این مشکل عرضه نموده است.

به گزارش خرید بک لینک به نقل از زد دی نت، این مشکل در هر دو نسخه مک و ویندوز برنامه مورد اشاره وجود دارد و هکرها از آن برای حمله به کامپیوتر های مجهز به ویندوز سوءاستفاده کرده اند.
از جمله نسخه های آلوده این برنامه میتوان به ادوب دی سی، ادوب ریدر دی سی، آکروبات ۲۰۲۰، آکروبات ریدر ۲۰۲۰، آکروبات ۲۰۱۷ و آکروبات ریدر ۲۰۱۷ اشاره نمود.
عرضه وصله های امنیتی به روزرسان ادوب تنها بعد از آن رخ داده که گزارش های گوناگونی از جانب متخصصان امنیتی در مورد سوءاستفاده از این مشکل برای حمله به کامپیوتر های تحت ویندوز به ادوب عرضه شد.
ادوب این صدمه پذیری را CVE-۲۰۲۱-۲۸۵۵۰ نام گذاری کرده و اخطار داده هکرها با سوءاستفاده از آن می توانند کدهای مخرب خویش را بر روی کامپیوتر های افراد قربانی اجرا کنند و بنابراین نصب وصله های امنیتی تازه ضروری می باشد. شرکت امنیتی دیجیتال شادوز اعلام نموده فایل های پی دی اف آلوده شده از راه این صدمه پذیری به صورت گسترده در اینترنت موجود است و کاربران باید در این حوزه هشیار باشند.

دسته‌ها